01:30:30 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-24 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-26 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2024-06-25 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-27 Årsstämma 2023
2023-06-14 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-20 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-30 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-17 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 Split ASAI 10:1
2022-05-31 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma 2022
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-10 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-18 Årsstämma 2021
2021-05-24 Extra Bolagsstämma 2021
2021-05-20 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-29 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-30 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2020-06-17 Årsstämma 2020
2020-05-18 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2020-01-08 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-14 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-14 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-12 Split ASAI 30:1
2019-03-01 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2019-02-05 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-24 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-27 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2018-04-26 Årsstämma 2018
2018-02-14 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-13 Extra Bolagsstämma 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Artificial Solutions är ett teknikbolag inom AI. Bolagets plattform Teneo används av stora globala företagskunder. 2023 lanserades OpenQuestion, en röstbaserad lösning som ersätter traditionella knapptrycksmenyer när kunder ringer kundtjänst. Lösningen bygger på SaaS-plattformen Teneo, som finns tillgänglig på 86 språk och dialekter och som är fullt integrerbar med callcenter- och kontaktcentersystem. Bolaget grundades under 2001 och driver verksamhet i Europa och USA.
2022-10-27 15:00:00

Artificial Solutions® (SSME:ASAI), en ledande leverantör inom Conversational AI (CAI), meddelar idag att företaget har utsett Patrik Rosenberg till Vice President för försäljning i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika)

Han kommer att fokusera på marknader med hög tillväxt, som exempelvis Tyskland och Storbritannien - där Artificial Solutions nyligen anställde Nikhil Bhatia, Head of Growth, UK&I - samt branscher med hög efterfrågan på kundservice, till exempel telekom och detaljhandel.

Patrik har tillbringat de senaste tio åren inom AI-branschen, närmast från Data Science & Analytics företaget, Combient Mix, där han tillbringade tre år som Vice President & Head of Business Development, med kunder som SEB & Ericsson. Dessförinnan var han Sverigechef hos Efecte och innan dess åtta år hos IPsoft, numera Amelia, som Director Digital Workforce.

Per Ottosson, VD Artificial Solutions: "Patriks kunskap och erfarenhet kommer att vara ovärderlig när vi expanderar vår europeiska verksamhet och hjälper fler kunder att implementera storskaliga AI-projekt inom Conversational AI. Vi är mycket glada över att välkomna Patrik till Artificial Solutions."

Patrik Rosenberg, Vice President Sales EMEA: " Marknaden för Conversational AI har mognat och vuxit under min tid i branschen. Jag ser fram emot att tillsammans med Artificial Solutions stötta globala företag att ytterligare skala upp deras ambitioner att möta de ökade kraven på kundnöjdhet genom en högre grad av automatisering samtidigt som förväntan på kvaliteten hos digitala agenter både uppfylls och överskrids.

Artificial Solutions är en ledande leverantör av Conversational AI och anlitas av några av världens största organisationer, däribland Telefonica, Skoda och Swisscom. Teneo-plattformen gör det möjligt för företag att förbättra sina kundupplevelser genom stora volymer, skala till röst och flera kanaler och plattformar samt på 86 språk och dialekter.