06:58:45 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-10-24 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-26 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2024-06-25 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-12 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-27 Årsstämma 2023
2023-06-14 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-20 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-30 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-17 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 Split ASAI 10:1
2022-05-31 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma 2022
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-10 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-18 Årsstämma 2021
2021-05-24 Extra Bolagsstämma 2021
2021-05-20 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-29 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-30 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2020-06-17 Årsstämma 2020
2020-05-18 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2020-01-08 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-14 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-14 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-03-12 Split ASAI 30:1
2019-03-01 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2019-02-05 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-24 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-27 Ordinarie utdelning ASAI 0.00 SEK
2018-04-26 Årsstämma 2018
2018-02-14 Bokslutskommuniké 2017
2018-02-13 Extra Bolagsstämma 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Artificial Solutions är ett teknikbolag inom AI. Bolagets plattform Teneo används av stora globala företagskunder. 2023 lanserades OpenQuestion, en röstbaserad lösning som ersätter traditionella knapptrycksmenyer när kunder ringer kundtjänst. Lösningen bygger på SaaS-plattformen Teneo, som finns tillgänglig på 86 språk och dialekter och som är fullt integrerbar med callcenter- och kontaktcentersystem. Bolaget grundades under 2001 och driver verksamhet i Europa och USA.
2019-08-21 10:00:00

Artificial Solutions (FNSE:ASAI (https://finance.yahoo.com/quote/ASAI.ST?p=ASAI.ST&guccounter=1)), ledande leverantör av konversationell AI för företag meddelade idag, den 21 augusti 2019, att Circle K valt Teneo® som plattform för sina konversationella AI-applikationer. Applikationerna ska förbättra kundupplevelsen för Circle K:s kunder i Skandinavien och Baltikum.

Circle K är en av de ledande aktörena inom bränsle och detaljhandel. Företaget erbjuder ett brett sortiment produkter i ca 16 000 butiker och stationer runtom i världen. Teneo är Artificial Solutions prisbelönta plattform för konversationell AI. Plattformen gör det möjligt för företag att snabbt skapa avancerade AI-lösningar som kan publiceras på 35 olika språk samt användas i alla tänkbara kanaler.

"Konversationella gränssnitt är viktigt för framtiden. Det förenklar kundernas liv", säger Michael Lindbäck, Senior Director CCC & Business Enablement hos Circle K. "Vi valde att arbeta med Artificial Solutions eftersom de väldigt snabbt kunde visa djupet och kraften som Teneo bidrar till hos en global organisation som vår. Deras teknologi överträffade våra erfarenheter av andra liknande utvecklingsprodukter."

Den första applikationen kommer att finnas på svenska, danska och norska och använder Teneos master/local funktion som gör det möjligt att bygga applikationer på ett språk för att sedan enkelt lokaliseras till andra, genom återanvändning av strukturen för orginalspråket. Ytterligare språk kommer att bli tillgängliga under de kommande månaderna.

"Vi är glada över samarbetet med Circle K och vi arbetar tillsammans så att de kan optimera sina konversationella AI-lösningar för att få ut maximal nytta. Stora globala företag som Circle K kan vinna mycket på att använda konversationell AI i sin verksamhet. säger Stuart Glyde, Sales Director Nordics hos Artificial Solutions. "De kan utveckla sina kundrelationer med Teneos nästintill mänskliga kommunikationsförmåga. Det leder till ökat engagemang och lojala kunder."

[image]