14:07:55 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-28 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-28 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-28 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-05 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2024-06-04 Årsstämma 2024
2024-05-28 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-28 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-06-05 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2023-04-20 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-30 Extra Bolagsstämma 2022
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-03 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2022-06-02 Årsstämma 2022
2022-05-26 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-17 Årsstämma 2021
2021-05-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-19 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-27 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-28 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-26 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2020-06-25 Årsstämma 2020
2020-05-28 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-28 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-28 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-11 Extra Bolagsstämma 2019
2019-05-31 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-07 Årsstämma 2019
2019-03-01 Ordinarie utdelning BODY 0.00 SEK
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-28 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-28 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-28 Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriResor & Fritid
Bodyflight Sweden är verksamt inom upplevelsebranschen. Bolaget förfogar över vindtunnlar som används för simulering av fallskärmshopp. Aktiviteten erbjuds till allmänheten och övriga intressenter. Utöver huvudverksamheten erbjuds kurser, utbildning och träningstillfällen för både unga och gamla. Bolaget startades ursprungligen 2015 och har sitt huvudkontor i Bromma.
2023-11-29 14:48:01

Bodyflight sålde presentkort för över 2 Mkr under Black Week trots en kortare försäljningsperiod än förra året.

Bodyflight gick mot årets trend och levererade rekord under årets Black Week-kampanj. 

Totalt såldes över 5500 presentkort i koncernen till ett värde av cirka 2,08 Mkr. Bodyflight stod för merparten av försäljningen och sålde över 4400 presentkort till ett värde av 1,75 Mkr (1,6 Mkr 2022) och VREX sålde drygt 1100 presentkort till ett värde av cirka 330Tkr (180 Tkr 2022).

Årets kampanj sträckte sig från den 20-28 november mot 14-28 november under förra året.

"Vi har med hjälp av tydliga erbjudanden och bra rabatter skapat hög trafik till våra sidor och lyckats väldigt väl med konverteringen. Årets kampanj sålde för större belopp trots att den var en vecka kortare än förra årets. Det gör att vi hade lägre alternativkostnader då veckan före Black Week sålde normalt och vi har även hållt nere marknadsföringskostnaderna. Att Bodyflights och VREXs presentkort nu går att använda för båda upplevelserna ger ytterligare snurr på affären och konverteringen eftersom kunden kan välja aktivitet. Sammantaget säljer vi 30 procent bättre än förra året och det visar att intresset för upplevelser är fortsatt starkt" - säger Micha Velasco, VD.