11:36:44 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-06-14 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2024-06-13 Årsstämma 2024
2024-05-28 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-07 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-28 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-29 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-16 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2023-06-15 Årsstämma 2023
2023-05-30 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-07 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-29 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-30 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-17 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2022-06-16 Årsstämma 2022
2022-05-31 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-01 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-31 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-07-01 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2021-06-30 Årsstämma 2021
2021-05-25 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-01-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-12-10 Extra Bolagsstämma 2020
2020-11-24 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-25 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-07-01 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2020-06-30 Årsstämma 2020
2020-05-26 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-26 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-28 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-04 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2019-04-03 Årsstämma 2019
2019-01-30 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-27 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-30 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-29 Ordinarie utdelning EATG 0.00 SEK
2018-06-28 Årsstämma 2018
2018-05-29 Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorIndustri
IndustriIndustriprodukter
Eatgood Sweden är en utvecklare av konsumentelektronik. Bolaget har utvecklat Lightfry, en luftfriteringsmaskin som till skillnad från traditionell tillagning inte innehåller olja vid tillagningen. Visionen är att erbjuda en produkt som kan användas av såväl professionella restaurangkök som snabbmatsanläggningar. Bolaget har produktutveckling och huvudkontor i Borås.
2023-02-13 09:07:09

Andra omgången av Kanada-certifierade Lightfry-enheter har nu utleverats motsvarande 1,2 Msek. TFI i Kanada, som är Eatgoods distributör för Kanada, bygger upp ett kraftigt momentum med marknadsföring, PR samt bearbetning av kunder inför Kanadas största mässa The RC Show i Toronto som går av stapeln den 10-12 april. Huvudlansering av Lightfry  på den Kanadensiska marknaden kommer ske under The RC Show veckan. Lightfry kommer att vara huvudnumret för TFI och deras monter under mässan. Första leveransen som gick ut i slutet av december kommer fram i veckan vilket innebär att nu kan TFI äntligen börja leverera till den Kanadensiska marknaden, sina kunder och samarbetspartners. Detta är starten på ett intensivt år 2023, på den Kanadensiska marknaden, med fokus på att skapa försäljning, bygga upp efterfrågan löpande och parallellt skapa produktionskapacitet för den Kanadensiska marknaden i tätt samarbete med TFI. Försäljning har skett till ordinarie villkor och distributörsrabatter enligt tidigare pressmeddelande.

Den Kanadensiska marknaden är mer än redo för Lightfry och Air Fry Technology i en marknad som präglas av höga energipriser i kombination med höga priser för vegetabiliska oljer samt på en marknad som är intresserad av hälsa och mer hälsosam mat. Nu matar vi på med Lightfry-enheter in på den Kanadensiska marknaden och ser till att ha god kommunikation med TFI avseende marknadsutveckling för att hantera inkommande order och försäljning. Vi vill gemensamt ligga i framkant för att kunna leverera med korta ledtider därav att en ramorder har upprättats för att arbeta efter som en bas och grund för just den Kanadensiska marknaden.  "Nu har vi redan levererat ut den andra omgången av Lightfry LF12C till den Kanadensiska marknaden och nu är vi äntligen på gång fullt ut, med full aktivitet samt med en högpresterande distributör. Lightfry kommer att vara en del i att framtidssäkra restaurang-verksamheter och vidareutveckla koncept genom att i många fall ta sig ifrån oljeberoendet och med Air Fry Technology modernisera sin produktion på ett hållbart sätt. Detta är viktigt för många aktörer och det driver affärer till Lightfry's fördel. Men många aktörer är även intresserade av att bredda deras menyer utan att behöva använda en oljefritös. Faktorer särskilt såsom ekonomi genom kraftigt stigande vegetabiliska oljepriser, ingen oljeförbrukning, energieffektiv, bättre för hälsan, miljövänlig, säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc är alla intressanta faktorer som passar väldigt väl in på Lightfry på en för Eatgood ny marknad som Kanada är- AIR IS THE NEW OIL - säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB"

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB     
Telefon: 0736-87 21 26                                        
E-post: henrik@eatgood.se                                  

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.