Lördag 21 Juni | 14:48:07 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-27 19:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-27 19:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-27 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-20 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-05-09 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-27 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-08-09 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-06-17 - Årsstämma
2024-06-03 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2024-05-27 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-15 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EDYOU 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-25 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriGaming
edyoutec är ett svenskt bolag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, EdTech och spel. Inom vertikalen EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som edyoutec har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS.
2025-05-27 19:00:00

SAMMANFATTNING

Första kvartalet 2025-01-01 - 2025-03-31 (Koncern)

  • Nettoomsättning 4 829 TSEK (3 658)
  • Upparbetade ej fakturerade intäkter/aktiverat arbete för egen räkning 1 392 TSEK (2 231)
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) 314 TSEK (-259)
  • Resultat efter finansiella poster -6 136 TSEK (-3 218)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,10 (-0,09) SEK och efter utspädning-0,10 SEK (-0,09)
  • Periodens investeringar uppgick till -111 TSEK (-362)
  • Periodens kassaflöde uppgick till -190 TSEK (-1 442)
     

VD HAR ORDET

" Våra tyska dotterbolag har, under årets två första månader, säkrat nya uppdrag till ett sammanlagt värde om cirka 12 miljoner kronor."

Det är med stor glädje jag kan konstatera att edyoutecgruppen har inlett det första kvartalet 2025 starkt. Våra tyska dotterbolag har, under årets två första månader, säkrat nya uppdrag till ett sammanlagt värde om cirka 12 miljoner kronor. Denna positiva utveckling är ett tydligt resultat av det målmedvetna arbete som lagts ner under de senaste 18 månaderna. Det som gläder mig allra mest är det fortsatta förtroendet vi får från tyska myndigheter, institutioner och större företag. Vår tydliga position på den tyska EdTech-marknaden blir alltmer etablerad - något vi är både stolta över och ödmjuka inför.

" Under det första kvartalet 2025 fortsätter våra tyska dotterbolag att leverera goda resultat, med ett positivt EBITDA om cirka 1,2 MSEK."

Under det första kvartalet 2025 fortsätter våra tyska dotterbolag att leverera goda resultat, med ett positivt EBITDA om cirka 1,2 MSEK. Detta innebär att hela edyoutecgruppen nu uppvisar ett positivt EBITDA om cirka 0,3 MSEK, en viktig milstolpe i vårt finansiella arbete. Vi ser tydligt att våra genomförda kostnadsbesparingar och effektiviseringar har börjat ge resultat. Våra tyska dotterbolag opererar nu med en mer slimmad kostnadsstruktur, och arbetet med att optimera moderbolaget fortskrider. I samband med de senaste appförvärven har vi identifierat flera tekniska synergier som ytterligare bidrar till effektiviseringen. Vår bedömning är att detta arbete kommer att vara slutfört under det andra kvartalet 2025.

Vi befinner oss nu i en intensiv och expansiv fas, där vi aktivt inleder strategiska samarbeten med marknadsföringspartners för att stärka vår internationella närvaro. Ett särskilt fokus ligger på marknaden i Förenade Arabemiraten, där vi sedan tidigare har en etablerad position genom MyFirstApps. Det är därför ett naturligt nästa steg att lansera även 10 Monkeys i regionen, som ett led i att bredda vårt erbjudande och möta den ökande efterfrågan på digitala utbildningslösningar. Parallellt ser vi ett växande intresse från andra delar av världen. Inte minst från distributörer av utbildningsteknologi i Brasilien, vilket bekräftar potentialen i vårt globala tillvägagångssätt.

Vi arbetar målmedvetet för att bygga långsiktiga relationer med skolor, utbildningsinstitutioner och distributörer med särskilt fokus på Förenade Arabemiraten. Vår förhoppning är att inom kort kunna signera vårt första distributörsavtal i regionen. Samtidigt utvärderar vi möjligheten att stärka vår organisation genom strategiska rekryteringar av marknadsföringsspecialister. Syftet är att ytterligare påskynda vår tillväxt och säkra en starkare närvaro på de marknader vi prioriterar högst.

" Med rätt marknadsföringsstrategi och kompetens bedömer vi att vi relativt snabbt kan nå en genomsnittlig intäkt om cirka 9 kronor per nedladdning."

Under det första kvartalet 2025 uppnåddes cirka 240 000 nedladdningar av våra MyFirstApps. Denna starka siffra bekräftar den stora potential som finns i vårt apputbud.

Med rätt marknadsföringsstrategi och kompetens bedömer vi att vi relativt snabbt kan nå en genomsnittlig intäkt om cirka 9 kronor per nedladdning.

" Emissionen utgör därmed en central del i vår strategi för att accelerera tillväxten och skapa långsiktigt värde för våra aktieägare."

Genom emissionen skapas resurser för att stärka bolagets kommersiella kapacitet genom riktade investeringar i sälj- och marknadsföringsinsatser. Dessa satsningar är avgörande för att driva tillväxt både på etablerade och nya marknader, öka vår synlighet, stärka varumärket och bygga långsiktig konkurrenskraft. Emissionen utgör därmed en central del i vår strategi för att accelerera tillväxten och skapa långsiktigt värde för våra aktieägare.

Sammanfattningsvis har vi inlett 2025 med starka resultat, strategiska framsteg och en förstärkt finansiell plattform. Genom ökad effektivitet, nya internationella satsningar och förstärkta kommersiella resurser står vi väl rustade för att ta nästa steg i vår tillväxtresa. Med det momentum vi nu ser, är vår övertygelse att 2025 är året då edyoutecgruppen tar ett avgörande kliv framåt och verkligen etablerar sig som en ledande aktör inom digital utbildning, både i Europa och på nya marknader globalt.

Eric De Basso,
VD edyoutec AB