2024-06-05 13:15:00

Fleming Properties AB ("Fleming" eller "Bolaget") offentliggjorde den 29 maj 2024 att styrelsen, med stöd av bemyndigandet från den extra bolagsstämman den 27 maj 2024, beslutat om en företrädesemission om cirka 292 MSEK ("Företrädesemissionen"). Styrelsen i Fleming har med anledning av Företrädesemissionen upprättat ett prospekt som idag har godkänts av Finansinspektionen och har publicerats på Bolagets hemsida https://www.flemingproperties.se/investor-relations/foeretraedesemission-2024/ ("Prospektet"). Prospektet kommer även att göras tillgängligt på Pareto Securities hemsida www.paretosec.com och på Finansinspektionens hemsida https://www.fi.se/sv/vara-register/prospektregistret/.

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, HELT ELLER DELVIS, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE REGISTRERINGS- ELLER ANDRA ÅTGÄRDER. SE AVSNITTET "VIKTIG INFORMATION" I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDE.

Prospektet
Fullständig information om Företrädesemissionen återfinns i Prospektet som har upprättats av styrelsen i Bolaget och som idag har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på Flemings hemsida, hemsida https://www.flemingproperties.se/investor-relations/foeretraedesemission-2024/, tillsammans med annan information relaterad till Företrädesemissionen. Prospektet kommer även att göras tillgängligt på Pareto Securities hemsida, www.paretosec.com, och på Finansinspektionens hemsida, https://www.fi.se/sv/vara-register/prospektregistret/.

Prospektet har upprättats som ett förenklat prospekt för sekundäremissioner i enlighet med artikel 14 i Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) 2017/1129 ("Prospektförordningen"). Finansinspektionen, som är den svenska behöriga myndigheten, har godkänt Prospektet i enlighet med artikel 20 i Prospektförordningen. Finansinspektionen godkänner Prospektet enbart i så måtto att det uppfyller de krav på fullständighet, begriplighet och konsekvens som anges i Prospektförordningen. Godkännandet bör inte betraktas som något slags stöd för Bolaget eller stöd för de värdepapper som avses i Prospektet. Finansinspektionen garanterar inte att sakuppgifterna i Prospektet är riktiga eller fullständiga. Varje investerare uppmanas att göra sin egen bedömning av huruvida det är lämpligt att investera i Bolaget.

Teckningsperiod och teckning
Teckningsperioden för Företrädesemissionen inleds på måndag, den 10 juni och avslutas den 24 juni 2024. Länk till anmälningssedel finns tillgänglig på Bolagets webbplats samt Pareto Securities webbplats, www.paretosec.com.

Tidplan för Företrädesemissionen

|Avstämningsdag i Företrädesemissionen | 5 juni 2024 (idag)|
|Beräknad dag för offentliggörande av | 5 juni 2024 (idag)|
|Prospektet | |
|Handel med teckningsrätter | 10 - 18 juni 2024|
|Teckningsperiod | 10 - 24 juni 2024|
|Handel i betald tecknad aktie (BTA) |10 juni - 3 juli 2024|
|Beräknad dag för offentliggörande av det| 24 juni 2024|
|preliminära utfallet i | |
|Företrädesemissionen | |

Rådgivare
Pareto Securities är Sole Manager och Bookrunner. Baker & McKenzie Advokatbyrå KB är legala rådgivare för Bolaget och Advokatfirman Schjødt är legala rådgivare till Pareto Securities i samband med Företrädesemissionen.