18:25:30 Europe / Stockholm
2024-05-21 17:30:00

Footway Group är stolta att meddela att Footway+, vår Operation-as-a-Service som erbjuder lagring, logistik och kundsupport för 24 marknader och 18 språk, redan har 25 st (varav 12 st interna) kunder på plattformen. Detta är en milstolpe som visar på den stora efterfrågan och behovet på marknaden. Tjänsten riktar sig till mindre aktörer och kommer inte ha någon materiell finansiell påverkan under året.

Enkel Integration - Genom att koppla upp din e-handelsbutik mot Footway+ API får du tillgång till alla våra tjänster. Detta inkluderar lagring, logistik och kundsupport, vilket täcker hela 24 marknader och erbjuds på 18 olika språk.
Lagerhållning - Som e-handlare får du tillgång till viktiga funktioner som godsmottagning, avemballering, ankomstregistrering, inlagring till pall- och plocklager, lagerhållning samt rapporter för lagersaldo. Prissättningen är enkel och transparent: Du debiteras baserat på antalet lagrade varor och antalet dagar de lagras.
Leverans & Retur - Vi hanterar hela orderflödet från lagd order till leverans hos kund. Detta inkluderar kundsupport, plock och pack, track & trace, kundportal, emballage, frakt till leveransland, frakt till slutkund samt returflödet inklusive återföring till lager. Prissättningen är enkel - du debiteras per produkt som levereras och returneras.
Kundsupport - Genom att koppla upp din e-handelsbutik mot våra standardiserade API:er får dina kunder support i hela orderflödet. Vi hjälper även till med enklare produktfrågor och erbjuder för närvarande support på 18 språk. Kostnaden för kundsupport ingår i leverans- och returavgiften.
"Med Footway+ erbjuder vi en helhetslösning för e-handel som omfattar allt från lagerhållning och logistik till kundsupport. Att vi redan nu kan fira 25 aktiva kunder på plattformen är ett bevis på att vår tjänst fyller en viktig funktion på marknaden", säger CIO Ludvig Holmér.
För mer information, vänligen besök www.footwayplus.com  eller kontakta vår kundtjänst.