2023-11-22 18:00:00

I enlighet med Footway Group ABs ("Footway Group") gällande riktlinjer för valberedningen, vilka fastställdes på årsstämman 2023, har valberedningen utsetts. Valberedningen består av medlemmar utsedda av de till röstandelar två största aktieägarna i Footway Group som önskat utse en medlem i valberedningen, styrelsens ordförande samt en oberoende ledamot i förhållande till större aktieägare och bolaget, som utses av styrelsens ordförande.

Valberedningen består av:
  • Daniel Hedblad, utsedd av Daniel Mühlbach
  • Rutger Arnhult, M2-gruppen
  • Johan Englund, styrelseordförande Footway Group
  • Sten Dahlstrand, oberoende ledamot

Daniel Hedblad, som företräder den till röstandelar störste ägaren, är valberedningens ordförande. Medlemmarna i valberedningen företräder aktieägare som tillsammans representerar ca 50 procent av totalt antal röster i Footway Group.

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till ir@footway.com.För att valberedningen ska kunna beakta ett förslag måste förslaget ha inkommit i god tid före årsstämman som kommer äga rum den 23 maj 2024.

Information avseende valberedningens arbete finns tillgängligt på www.footway.com/investors.