16:19:46 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2022-11-11 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-14 Årsstämma 2022
2022-05-25 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2022-02-15 Bokslutskommuniké 2021
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2021-05-18 Årsstämma 2021
2021-05-05 Bokslutskommuniké 2020
2020-12-15 Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-27 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-29 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2020-06-26 Årsstämma 2020
2019-05-20 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2019-05-17 Årsstämma 2019

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Fuud är en svensk koncern verksam inom livsmedelsbranschen. Bolaget marknadsför och säljer funktionella livsmedel och har störst verksamhet inom Norden. I bolagets portfölj finns en rad olika varumärken i olika kategorier, till exempel funktionella drycker, kosttillskott, juicer och hälsosamt godis. Bolaget hette tidigare Frill Holding. Fuud grundades år 2021 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-09-12 13:15:00

STOCKHOLM, 12 sep, 2022 13.15 CEST

Fuud har nyligen lanserat en ny E-handelsplattform för varumärket Juica. Plattformen har anpassats för att vara skalbar, och kommer framöver att lanseras för flera av bolagets övriga varumärken. Lanseringen genomfördes i slutet av förra veckan, och mottagandet har varit positivt.

Fuuds nya E-handelsplattform har utvecklats tillsammans med Storm Commerce, ett av Nordens största SaaS-bolag. Plattformen som Fuud har investerat i är ett kraftfullt verktyg som möjliggör bra kundupplevelser och flexibilitet, samtidigt som bolaget på kort tid kan lansera lösningar för ytterligare varumärken.

Peter Blom, VD Fuud AB kommenterar lanseringen:

"Livsmedelshandel på nätet har växt explosionsartat de senaste åren och det är en allt bredare målgrupp som bidrar till tillväxten. Flera av våra varumärken passar utmärkt i digitala kanaler, och vårt nyligen förvärvade varumärke GI-Boxen säljs endast genom E-handel. Vår investering i den nya plattformen kommer ge oss goda möjligheter att lansera fler varumärken digitalt, och Juica var först ut. Genom nyhetsbrev, kampanjer, korsförsäljning och gemensam distribution och logistik mellan varumärkena finns stor potential till både volym och lönsamhet. Att sälja varor direkt till konsumenterna bidrar även till högre vinstmarginaler."

Besök Fuuds nya E-handel genom denna länk. (http://www.juica.se/)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Blom, VD Fuud AB

Tel: +46 706 555 698

E-mail: peter.blom@fuudunited.com

Om Fuud-koncernen

Med visionen att bli ett ledande nordiskt företag på FMCG-marknaden med strategi att fortsätta anskaffa och utveckla nya varumärken med stabil intjäningspotential samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.

Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Foodbox, GI-Boxen, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Nathalie's, Barfly, och Legendz.

Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se.