16:28:44 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2022-11-11 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-14 Årsstämma 2022
2022-05-25 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2022-02-15 Bokslutskommuniké 2021
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2021-05-18 Årsstämma 2021
2021-05-05 Bokslutskommuniké 2020
2020-12-15 Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-27 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-29 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2020-06-26 Årsstämma 2020
2019-05-20 X-dag ordinarie utdelning FUUD 0.00 SEK
2019-05-17 Årsstämma 2019

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Fuud är en svensk koncern verksam inom livsmedelsbranschen. Bolaget marknadsför och säljer funktionella livsmedel och har störst verksamhet inom Norden. I bolagets portfölj finns en rad olika varumärken i olika kategorier, till exempel funktionella drycker, kosttillskott, juicer och hälsosamt godis. Bolaget hette tidigare Frill Holding. Fuud grundades år 2021 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-04-07 13:00:00

STOCKHOLM, 7 april, 2022 13.00 CET

Fuud har säkrat flera strategiskt viktiga försäljningsavtal och kommunicerar operationella höjdpunkter.

  • Varumärket Homie's funktionella drycker har blivit centralt listade hos Axfood. Genom listningen kan Homie Synbiotic säljas hos butikskedjorna Hemköp, Willys, Tempo och Handlarn. Listningen öppnar upp för försäljning i cirka 850 butiker, varav cirka 200 tar in dryckerna för lansering under vecka 14.
  • Varumärket Beijing8 fortsätter att växa. Försäljningen av Beijing8 i dagligvaruhandeln under kvartal 1 2022 motsvarar en ökning med över 100% mot samma period förra året. Antalet distributionspunkter har ökat med över 100% mellan kvartal 4 2021 och kvartal 1 2022.
  • Lanseringen av varumärket Legendz har genererat stort intresse och öppnat upp många nya försäljningskanaler. Varumärket lanserades under vecka 6 inom servicehandeln och finns nu i över 600 butiker i segmentet. Sedan vecka 10 har Legendz lanserats även inom dagligvaruhandeln, där cirka 200 butiker har tagit in dryckerna. Enligt tidigare kommunikation har Legendz listningar hos 7-Eleven, Pressbyrån, Direkten, Hemmakväll, Kandyz och strategiskt utvalda grossister.
  • Varumärket Nathalie's nya produkter inom hälsosamma snacks lanseras från och med vecka 14 hos alla Pressbyrån- och 7-Eleven-butiker i Sverige, totalt cirka 400 st.
  • Varumärkena Homie och Legendz har blivit centralt listade hos butikskedjan Myway. Under vecka 26 kommer dryckerna lanseras hos cirka 120 av Myways butiker.
  • Den finska livsmedelsjätten S-gruppen breddar sin centrala listning av iQ Fuels funktionsdrycker. iQ Fuel kommer därmed lanseras i livsmedelskedjans butiker i Estland. Förväntad lansering är i april 2022.
  • Varumärket Legendz och Homie's drycker har blivit centralt listade hos butikskedjan Preem, med lansering vecka 14. Preem har cirka 100 försäljningsställen i Sverige.
  • Fuuds varumärke Barfly har initierat samarbeten med flera strategiskt viktiga kunder inom hotell-, restaurang- och barsegmentet. Inom varumärket Barfly säljs och marknadsförs hälsosamma juicer. Samarbeten har initierats med bland annat Stureplansgruppen, Nobis och Mr French-gruppen. Inom Mr French-gruppen finns flera starka varumärken som La Boca Doce, F12 och Kallis.
  • Varumärket iQ Fuels funktionsdrycker har blivit centralt listade på den finska livsmedelskedjan Tokmanni. Listningen innebär att iQ Fuel kommer börja säljas hos cirka 90 Tokmanni-butiker under april 2022.
  • Lansering av Legendz i ytterligare delar av Europa planeras till i slutet av kvartal 2 2022. Diskussioner pågår med utvalda partners i flera länder, där Polen, Tyskland, Frankrike och Benelux-länderna ligger tidigt i lanseringsfas.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Blom, VD

E-mail: peter.blom@fuudunited.com

Tfn: 070-655 56 98

Om Fuud-koncernen

Med visionen att vara nordisk marknadsledare 2025 samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.

Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie's, Barfly, Bezzt of Nature och Legendz.

Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se.