Tisdag 26 Augusti | 00:23:39 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-05 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-07 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-18 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 8.00 SEK
2025-06-17 - Årsstämma
2025-05-07 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-06 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-08 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 8.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-08 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-10 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-15 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 8.00 SEK
2023-06-14 - Årsstämma
2023-05-04 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-02-09 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-09 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-11 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-16 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 7.00 SEK
2022-06-15 - Årsstämma
2022-05-05 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-05 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-11 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-16 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 6.25 SEK
2021-06-15 - Årsstämma
2021-05-05 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-05 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-09 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 2.50 SEK
2020-06-08 - Årsstämma
2020-05-05 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-12 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-05 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-07-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-09 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 2.50 SEK
2019-05-08 - Årsstämma
2019-05-03 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-13 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-27 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-08 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 2.50 SEK
2018-05-07 - Årsstämma
2018-05-03 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-07 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-07-27 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-15 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.75 SEK
2017-05-12 - Årsstämma
2017-05-04 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-03 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-07-27 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-20 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2016-05-19 - Årsstämma
2016-05-09 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-23 - Bokslutskommuniké 2015
2015-11-06 - Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-07-24 - Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-21 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2015-05-20 - Årsstämma
2015-05-08 - Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-24 - Bokslutskommuniké 2014
2014-12-19 - Extra Bolagsstämma 2014
2014-10-31 - Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-15 - Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-21 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2014-05-20 - Årsstämma
2014-05-15 - Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-24 - Bokslutskommuniké 2013
2013-11-15 - Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-15 - Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-06-20 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2013-06-19 - Årsstämma
2013-05-15 - Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-25 - Bokslutskommuniké 2012
2012-11-15 - Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-10-31 - Extra Bolagsstämma 2012
2012-08-15 - Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-06-20 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2012-06-19 - Årsstämma
2012-05-15 - Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-24 - Bokslutskommuniké 2011
2011-11-15 - Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-15 - Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-07-28 - Extra Bolagsstämma 2011
2011-06-08 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2011-06-07 - Årsstämma
2011-05-16 - Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-25 - Bokslutskommuniké 2010
2010-11-15 - Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-16 - Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-06-02 - X-dag ordinarie utdelning G5EN 0.00 SEK
2010-05-14 - Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-02-26 - Bokslutskommuniké 2009
2009-11-13 - Kvartalsrapport 2009-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
G5 Entertainment är verksamt inom spelbranschen och fokuserar på utveckling och distribution av mobil- och webbläsarbaserade spel. Bolagets produkter riktar sig till spelare som söker underhållning och spelupplevelser. Verksamheten är global med en huvudsaklig närvaro i Europa, Nordamerika och Asien. G5 Entertainment grundades 2001 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-08-07 07:00:00

" Under andra kvartalet 2025 fortsatte vi genomförandet av vår långsiktiga strategi, samtidigt som vi navigerade på en utmanande marknad.," säger Vlad Suglobov, VD på G5 Entertainment. " Intäkterna uppgick till 231,6 MSEK vilket, i jämförelse med samma kvartal föregående år, innebar en minskning med 20 procent räknat i SEK och med 11 procent räknat i USD. Minskningen om 1,7 procent jämfört med föregående kvartal var marginell räknat i USD, detta trots att andra kvartalet var ett säsongsmässigt svagare kvartal. Den förbättrade dynamiken jämfört med föregående kvartal drevs av en starkare utveckling för våra spel, särskilt Sherlock, samt av ökade investeringar i användarförvärv, UA, under kvartalet. Som ett resultat av detta ökade intäkterna för Sherlock, räknat i USD, sekventiellt med 2,4 procent från första till andra kvartalet. Jämfört med föregående år minskade Sherlock marginellt med cirka 3 procent under kvartalet, även detta i USD. Vi är glada över att kunna rapportera en ökning av vår bruttomarginal till 70,0 procent, vilket är vår hittills högsta marginalnivå. Ökningen drevs av den fortsatta tillväxten för G5 Store, som är vår kanal för direktförsäljning till kund. G5 Store växte, räknat i USD, med 38,5 procent jämfört med föregående år och med 8,4 procent i jämförelse med det föregående kvartalet. G5 Store bidrar nu med en växande andel av våra totala intäkter, den stöder marginaltillväxten och ger oss samtidigt starkare relationer med våra spelare. Under kvartalet har vi fortsatt att förbereda det tekniska ramverket (SDK) och dokumentationen för externa utvecklare, så att de ska kunna integrera och distribuera sina spel på G5 Store, med målsättningen att börja distribuera vissa externa spel på G5 Store innan årets slut. Framåt fokuserar vi på att leverera nya titlar från vår uppdaterade pipeline för spelutveckling, den vi kallar vår utvecklingstratt. Som vi meddelat tidigare förväntar vi oss att under andra halvåret släppa spelet Twilight Land globalt. Teamet arbetar också hårt för att med hjälp av utvecklingstratten som är utformad för att prioritera skalbarhet och kundlojalitet från redan tidiga skeden, få ut fler högkvalitativa spel på marknaden. Vi har en fortsatt stark tilltro till att vår tydliga och starka strategi kommer att lägga grunden för framtida tillväxt."
 

April - juni 2025

  • Intäkter för perioden var 231,6 (287,9) MSEK, en minskning med 20 procent jämfört med samma period 2024. Mätt i USD minskade omsättningen med 11 procent jämfört med föregående år och 1,7% jämfört med föregående kvartal.
  • Bruttomarginalen ökade till 70,0 (67,8) procent då en större andel av intäkterna kommer från G5:s egen plattform för försäljning direkt till konsument.
  • Rörelseresultatet för perioden var 5,6 (21,8) MSEK en minskning med 74%, vilket motsvarar en rörelsemarginal om 2,4% (7,6). Rörelseresultatet påverkades negativt av omvärderingar relaterade till valutaförändringar, primärt från förändringar av USD, redovisade i övriga intäkter och kostnader och uppgick till -10,0 (-3,4) MSEK. Justerat för omvärderingar skulle rörelsemarginalen varit 6,8 (8,8) procent. Jämfört med första kvartalet påverkades rörelseresultatet då användarförvärven har ökat från 15 % till 18 %, tillbaka inom det tidigare kommunicerade intervallet.
  • Resultat efter skatt uppgick till 6,9 (23,5) MSEK. Finansnettot påverkade resultatet positivt med 2,2 (2,6) MSEK.
  • Resultat per aktie för perioden, före utspädning, var 0,88 (3,02) SEK.
  • Kassaflödet uppgick till -38,8 (-56,3) MSEK, negativt påverkat av utdelningen som uppgick till 62,2 (62,4) MSEK.
  • G5 Store växte med 38,5 procent jämfört med föregående år och 8,4 procent jämfört med föregående kvartal i USD. Arbetet med att lansera tredjepartsspel för distribution i G5 Store pågår.
  • Genomsnittligt antal Monthly Active Users (MAU) uppgick till 3,8 miljoner, en minskning med 20 procent jämfört med samma period föregående år. Genomsnittligt antal Daily Active Users (DAU) var 1,2 miljoner, en minskning med 17 procent jämfört med samma period 2024. Antalet genomsnittliga Monthly Unique Payers (MUP) var 113,8 tusen, en minskning med 17 procent och genomsnittlig Monthly Average Gross Revenue Per Paying User (MAGRPPU) uppgick till 68,9 USD, en ökning med 8% jämfört med samma period föregående år.

Informationen är sådan som G5 Entertainment AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) samt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2025-08-07 07:00 CET.