Lördag 3 Maj | 09:37:24 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-23 10:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-24 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-23 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 N/A X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2025-05-30 N/A Årsstämma
2025-05-29 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 - Årsstämma
2024-05-29 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 - Årsstämma
2023-05-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 - Årsstämma
2021-05-13 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 - Årsstämma
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 - Årsstämma
2019-05-15 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 - Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2025-02-21 10:03:06
Flerårsöversikt koncernen Q4 2024 Q4 2023 Helår 2024 Helår 2023
Totala intäkter (msek) 3,1 2,7 8,0 7,8
EBITDA (msek) 0,9 0,7 0,1 0,1
Resultat efter finansiella poster (msek) 0,9 0,5 -0,5 -1,0
Balansomslutning (msek) 7,2 7,8 7,2 7,8
Soliditet (%) 81,8% 81,5% 81,8% 81,5%
Resultat per aktie (sek) 0,03 0,02 -0,01 -0,03
Flerårsöversikt modern Q4 2024 Q4 2023 Helår 2024 Helår 2023
Totala intäkter (msek) 0,7 0,7 2,8 2,6
EBITDA (msek) -0,1 0,2 -0,2 0,1
Resultat efter finansiella poster (msek) -0,1 0,1 -0,4 -0,4
Balansomslutning (msek) 10,0 10,4 10,0 10,4
Soliditet (%) 90,7% 90,9% 90,7% 90,9%
Resultat per aktie (sek) 0,00 0,00 -0,01 -0,01

VD HAR ORDET

När vi sammanfattar 2024 kan vi konstatera att det har varit ett händelserikt och strategiskt viktigt år för Wurm Online. Vi har fokuserat på avgörande utveckling för framtiden, med både grafiska och spelmekaniska uppdateringar samt lanseringen av en helt ny expansion i form av en nybörjarserver. Denna satsning har gjort det betydligt lättare för nya spelare att komma in i spelvärlden och har haft en positiv effekt på konverteringen av nya användare.

Under året har vi sett en ökning av spelarantalet vilket visar att vår strategi att leverera större gratisexpansioner och förbättra spelupplevelsen har burit frukt.

- 22% ökning av aktiva spelare
- 7% ökning av premiumspelare
- 21% Ökning av dagliga inloggningar

*2024/11/01 till 2024/12/02 jämfört med 2023/11/01 till 2023/12/02.

Wurm Online fortsätter att växa, och vi avslutade året med en mycket framgångsrik novemberrea, där vi slog försäljningsrekord för andra året i rad. Försäljningen under november, inklusive Black Friday, uppgick till cirka 2,1 MSEK, jämfört med cirka 1,6 MSEK år 2023 - en ökning med cirka 31 %. Denna tillväxt har haft en betydande inverkan på vårt Q4-resultat.

Samtidigt har 2024 varit året då vi påbörjade utvecklingen av bolagets första mobilspel - Kwizit. Strax innan årsskiftet släppte vi en första publik betaversion, ett viktigt steg för att samla in feedback och säkerställa att vi levererar en engagerande och konkurrenskraftig spelupplevelse. Vi fokuserar nu på att finjustera och förbättra spelet inför den planerade lanseringen under 2025.

2024 Q4
Totala intäkter (Mkr)    3.0  
Resultat efter finansiella poster (MKr)    0.9  

2023 Q4
Totala intäkter (Mkr)    2.7  
Resultat efter finansiella poster (MKr)   0.5

För kvartal fyra kan vi rapportera en högre vinst än föregående år, mycket tack vare vår populära Black Friday-kampanj, som i år genererade 2.1 MSEK.

För helåret 2024 stänger vi böckerna med en minskad förlust jämfört med tidigare år, trots ökade aktiverade utvecklingskostnader. Bolagets finansiella ställning blir alltmer hållbar, och vi har nu skapat de bästa förutsättningarna för att gå mot lönsamhet, med våra satsningar på både Wurm Online och Kwizit.

Jag ser med spänning fram emot 2025, där vi fortsätter att utveckla Wurm Online enligt vår Roadmap och förbereder Kwizit för en fullskalig lansering.

Upp till bevis - nu kör vi!

Krister Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se