22:29:58 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 Årsstämma
2024-05-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma
2023-05-29 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma
2021-05-13 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 Årsstämma
2020-05-22 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 Årsstämma
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2024-08-23 09:00:00

Årets andra kvartal är nu avslutat, och vi har nått flera viktiga milstolpar för både Wurm Online och vårt första egenutvecklade spel, Kwizit. Kvartalets finansiella resultat har dock påverkats som en följd av färre event och därmed minskad stimulans för våra Wurm Online spelare eftersom fokus legat på att avsluta större uppdateringar. Dessutom har en del stora kostnader för utvecklingsarbetet av Kwizit belastat detta kvartal.

En intensiv period har med fokus på bolagets fortsatta utveckling och framtida intäktsmöjligheter har härmed avslutats.

 

+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Flerårsöversikt koncernen |Q2 2024|Q2  2023|Helår 2023|
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Totala intäkter (msek) |1,5 |1,6 |7,8 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|EBITDA (msek) |-0,4 |-0,1 |0,1 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Resultat efter finansiella poster (msek)|-0,6 |-0,3 |-1,0 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Balansomslutning (msek) |6,7 |7,5 |7,8 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Soliditet (%) |80,4 |83,2 |81,5 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Resultat per aktie (sek) |-0,02 |-0,01 |-0,03 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
| | | | |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Flerårsöversikt modern |Q1 2024|Q1 2023 |Helår 2023|
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Totala intäkter (msek) |0,5 |0,7 |2,6 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|EBITDA (msek) |-0,3 |0,2 |0,1 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Resultat efter finansiella poster (msek)|-0,3 |0,1 |-0,4 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Balansomslutning (msek) |10,0 |10,5 |10,4 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Soliditet (%) |90,3 |89,2 |90,9 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+
|Resultat per aktie (sek) |-0,01 |0,00 |-0,01 |
+----------------------------------------+-------+--------+----------+

Wurm Online
Vi har fortsatt att utveckla Wurm Online med flera uppdateringar för att bättre möta nya spelares förväntningar, inklusive förbättrad grafik och ett moderniserat kontrollschema. Under kvartalet lanserade vi vår hittills största expansion, Guidence, som fokuserar på att förbättra de första speltimmarna för nya spelare. Guidence har stor potential att stärka vårt community genom att sammanföra nya och mer erfarna spelare. Våra initiala siffror och feedback från spelarna har varit lovande där vi sett en betydande ökning av dagliga nedladdningar, och vi förväntar oss en tillväxt av antalet premiumspelare.

Kwizit
Utvecklingen av Kwizit och uppbyggnaden av vår Stockholmsbaserade spelstudio har nått flera viktiga milstolpar under kvartalet. De mest tekniskt komplexa delarna av spelets utveckling är nu avslutade, och vi genomför nu omfattande syntetiska tester för att säkerställa produktens kvalitet, där spelmekanik, teknik och designspråk samspelar. Ett av våra ledord under konceptutvecklingen har varit "multispråkstöd", vilket har lett till skapandet av en internationellt gångbar produkt som kan spelas på flera språk. Genom att undvika direkta översättningar, där ett språk översätts till ett annat, har vi kunnat skapa ett mer naturtroget språk i spelet. Vårt multispråksystem använder AI för att kommunicera på spelarnas valda språk utan översättningar. 

Jag ser fram emot årets möjligheter som Wurm Onlines nya förutsättningar skapar och att, inom kort, få visa mer av Kwizit.

Upp till bevis, nu kör vi!
Krister "Kwizter" Elmgren
För ytterligare information vänligen kontakta:
Krister Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se