05:41:01 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 Årsstämma
2024-05-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma
2023-05-29 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma
2021-05-13 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 Årsstämma
2020-05-22 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 Årsstämma
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2024-03-15 09:32:00

Som en del av vår tillväxtstrategi har vi utvecklat izi för att erbjuda gaming-upplevelser med unika värdeerbjudanden. Med erfarenheter från Wurm Online, PaaS och finansiella Data Warehouse såg vi behovet av att effektivisera utvecklingsprocessen genom att avskilja spelutvecklingens integrationspunkter i tre distinkta block.

  • Grafik- och spelmotor-integration
 
  • Cloud Computing Service - Modulbaserad molninfrastruktur för datalagring, transformation, ads och AI-integrationer.
 
  • Front end webb- och online-integration

Genom att separera våra integrationer öppnas möjligheten att utveckla våra tre utvecklingsblock både parallellt och i symbios med separata team. Resultatet blir en kraftfull och intuitiv utvecklingsprocess där varje utvecklare arbetar i rätt domän. Ett sätt för oss att rekrytera domänspecifika utvecklare med kortare inlärningsprocesser, samtidigt som vi säkerställer att rekryteringar bidrar till tillväxten.
Med izi sammankopplar vi händelser i realtid mellan spelmotorn, AI och webben, vilket öppnar upp möjligheterna för spel med ett unikt värdeerbjudande.
Vårt första izi-spel presenteras under mars månad 2024, ett spel i kategorin "Mobile Party Games". Spelet lanseras på Google Play Store och Apple App Store under 2024 och sätter starten för vårt arbete att utöka koncernens intäktskanaler med in-house utvecklade spel.