Lördag 3 Maj | 08:22:20 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-23 10:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-24 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-23 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 N/A X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2025-05-30 N/A Årsstämma
2025-05-29 10:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 - Årsstämma
2024-05-29 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 - Årsstämma
2023-05-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 - Årsstämma
2021-05-13 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 - Årsstämma
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 - X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 - Årsstämma
2019-05-15 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 - Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2024-10-16 13:45:20

Vi är glada att meddela att Kwizit, vårt första egenutvecklade spel, nu har nått betafasen. Detta markerar en viktig milstolpe i utvecklingen av spelet.

Interna speltester har inletts, där Kwizit körs live på TV, Android- och iOS-enheter för att säkerställa både teknisk stabilitet och en överlägsen spelupplevelse. Tidigare har vi framgångsrikt genomfört syntetiska tester med tusentals klienter som spelat samtidigt i vår molnmiljö. Nu utökar vi testerna för att kvalitetssäkra autoskalningen i vår molninfrastruktur (Google Cloud Platform, GCP), som automatiskt justerar resurserna baserat på antalet aktiva spelare.

Här lyfter vi fram några av de mest spännande funktionerna i Kwizit:
  • Friends-systemet: Friends-systemet gör det enkelt att spela tillsammans. Varje spelare har ett konto med spelhistorik, sparade quiz och poäng. Kontot fungerar även som en plattform för att koppla upp sig med vänner, dela quiz och spela ihop. Oavsett om du är på bussen eller hemma kan du enkelt utmana familj och vänner med en inbjudan direkt från spelet - inga koder eller krångliga steg behövs.
 
  • Multispråkstöd: För att göra Kwizit tillgängligt för spelare världen över har vi lagt stor vikt vid att erbjuda stöd för flera språk. Istället för att direktöversätta genereras quiz-frågorna automatiskt på det valda språket, vilket säkerställer en naturlig och autentisk upplevelse i varje del av spelet.
 
  • Coins, Hints och Diamonds: Från konceptfasen har vi strävat efter att skapa ett belöningssystem som inte bara ökar spelengagemanget utan också gör varje quiz-runda meningsfull. Coins fungerar som erfarenhetspoäng, Diamonds delas ut baserat på prestation, och Hints ger strategiska fördelar som att eliminera felaktiga svarsalternativ.
 
  • Poängsystemet: För att undvika oavgjorda omgångar har vi utvecklat ett poängsystem som belönar snabb svarstid och lyckade svarskombinationer, vilket gör varje quiz mer utmanande och dynamiskt. Och bäst av allt - en klar vinnare utses, oavsett hur många som spelar.

Se den bifogade presentationen för mer information.

Vi ser fram emot att snart dela med oss av en gameplay-trailer som ger er en försmak av Kwizit. Som alltid... upp till bevis, nu kör vi!

Krister "Kwizter" Elmgren