05:46:33 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 Årsstämma
2024-05-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma
2023-05-29 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma
2021-05-13 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 Årsstämma
2020-05-22 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 Årsstämma
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2023-12-08 09:30:00

Försäljningen för november månad uppgick till ca. 1.6 msek (ca. 1.5msek 2022), en ökning med ca. 7%. Vi slog därmed tidigare års försäljningsrekord under Black Friday.

Det är glädjande att kunna presentera siffror som avspeglar det arbete vi gjort under året, och även om vi inte nått kulmen av förändringarna kan vi med facit i hand se reella skillnader.

Black Friday

Under Black Friday erbjöd vi premium-abonnemang och spelets valuta "silver" till rabatterade priser. Vi utökade marknadsföringen med mailutskick till registrerade spelare och tillsammans med riktad annonsering via X och TikTok nådde vi ca. 120 000 unika personer, främst i USA där vår största spelarbas finns.

Nästa steg
Det är med en starkare förvaltning och större produktkännedom som vi brutit en nedåtgående trend i spelarantal. Under året har vi sett en ökning i både spelarantal och i försäljningssiffrorna.
Vi ser fortfarande utmaningar med att behålla förstagångsspelaren, samt konverteringen till premium-abonnemang. I början av 2024 lanseras dock flera tyngre speluppdateringar för att förbättra grafik, ljussättning och spelupplevelsen. Med en ny tutorial som bättre förbereder förstagångsspelaren och en expansion som sammankopplar befintliga spelare kan vi stärka spelarna, växa varumärket, antal spelare och intäkterna ytterligare.  

Wurm Online jämförelsesiffror

Försäljning 2022 - nov. 2023 nov. Förändring %
Total (ca.) 1 552 630 kr 1 667 197 kr 7,38%

Spelare 2022-11-30 2023-11-30 Förändring %
Aktiva spelkonton 9587 10465 9,16%
Premiumspelare 4480 4671 4,26%
Dagliga inloggningar 2415 2499 3,48%