05:41:01 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 Årsstämma
2024-05-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma
2023-05-29 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma
2021-05-13 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 Årsstämma
2020-05-22 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 X-dag ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 Årsstämma
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2023-06-05 12:46:53

Milstolpe - Steam
Vi är glada att meddela att den totala försäljningen av Wurm Online via Steam nu uppnått 10 000 000 SEK sedan lanseringen på marknadsplatsen, juli 2020. Denna betydande milstolpe visar på spelets framgång och fortsatt styrka i varumärket.
Exponeringen i Steam har ökat försäljningen och nått fler betalande spelare och det är med anledning av detta vi inleder en expansiv fas för att nå en bredare publik genom att erbjuda spelet via fler marknadsplatser. Mer information kommer framöver.

Ny varumärkesprofil och webbplats

En ny varumärkesprofil har tagits fram för att ta varumärket vidare till nästa nivå och öka intresse hos nya spelare.
Vår nuvarande webbplats är till åren kommen och saknar funktioner som hämmat spelets försäljning och möjlighet att konvertera besökare till spelare. Den nya webbplatsen lyfter spelets unika egenskaper och spelvärlden för att binda samman communityn. När vi nu moderniserar webbshoppen med fler funktioner och ett större produktutbud kan vi öka intäkterna direkt kopplade till webbplatsen.
Under juni månad lanserar vi vår nya varumärkesprofil samt den nya webbplatsen, i samband med releasen presenteras arbetet med en videokommuniké där vi går igenom design, funktioner och möjligheter.
Lansering av en in-game shop
Som ett led i vidareutvecklingen av spelet lanserar vi en integrerad in-game shop som erbjuder nya och fler produkter. Här får vi en säljkanal vi tidigare inte nyttjat, eftersom spelarna historiskt sett behövt ta sig till specifika platser i spelvärlden med karaktären för att göra in-game köp. Produktutbudet har även varit begränsat och funktioner som tidsbegränsade erbjudanden saknats. Genom att nu erbjuda spelaren köp i realtid kan vi stimulera handeln med fler produkter och erbjudanden. Vi har även möjlighet att sälja redan tidigare utvecklade varor, såsom skins och items. In-game-shoppen går även den live under juni månad.