19:13:54 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 Årsstämma 2024
2024-05-29 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2023-05-30 Årsstämma 2023
2023-05-29 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma 2022
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma 2021
2021-05-13 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 Årsstämma 2020
2020-05-22 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 Ordinarie utdelning GAMEC 0.00 SEK
2019-05-20 Årsstämma 2019
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Game Chest Group är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2020-02-19 18:52:36

Koncernen har idag över 2300 abonnenter med dess kombinerade plattformar. Detta bidrar till den större delen av bolagets intäkter och är därmed en viktig del av Game Chests verksamhet. Ambitionerna kring att öka antal betalande abonnenter kvarstår, även fast bolaget parallellt arbetar med att höja intäkterna i samtliga nyförvärvade produkter och tjänster.

De plattformar som Game Chest bedrev tidigt 2019 besatt intäkter som tillhörde Game Chest men som låg kvar hos tidigare plattformsägare. Detta var på grund av att intäktskällorna förflyttades för sent vid förvärv. Därav upprättades fordringar mot tidigare plattformsägare.
Game Chest valde inför bokslutet att skriva ner dessa fordringar på grund av försiktighetsskäl då vi tvivlar på att detta inte kommer gå att återvinna inom den närmsta tiden. De avskrivna fordringar uppgick till 521 ksek och hade därmed en negativ påverkan av bolagets omsättning under det fjärde kvartalet. Vilket hade motsvarat 763 ksek.
Under januari 2020 såg vi en positiv utveckling i integrationen av varumärket Gamefiber. Vi känner oss trygga med att intäkterna kommer fortsätta takta enligt plan under 2020.
Mitt arbete som VD kommer vara att maximera våra förvärvade plattformars kapacitet och göra Game Chest till ett lönsamt bolag.
//
Robin Bäcklund
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
ir@gamechestgroup.se