07:23:47 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-27 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2024-06-26 Årsstämma 2024
2024-05-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2024-01-11 Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-17 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-28 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-09 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2022-04-07 Extra Bolagsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-16 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-14 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-03 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-16 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-07-27 Split GCOR 10:1
2020-06-25 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2020-06-24 Årsstämma 2020
2020-05-22 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-28 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-29 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-20 Årsstämma 2019
2019-05-10 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-29 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-30 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-01 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2018-05-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-31 Årsstämma 2018
2018-02-22 Extra Bolagsstämma 2018
2018-02-22 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-30 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-06-15 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2017-06-02 Årsstämma 2017
2017-05-29 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-24 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-11-17 Extra Bolagsstämma 2016
2016-08-25 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-06-02 Årsstämma 2016
2016-05-27 Ordinarie utdelning GCOR 0.00 SEK
2016-05-26 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-25 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-26 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-27 Kvartalsrapport 2015-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriBetting
Gaming Corps är en spelutvecklare. Bolaget utvecklar underhållande spel baserade på ett flertal internationella varumärken. Utvecklingen sker i egen regi, på uppdrag av eller tillsammans med andra spelförläggare inom branschen. Exempel på spel som bolaget tagit fram innefattar The Descendant, Slam Dunk och Truffle Trouble. Gaming Corps är verksamma över hela världen. Bolaget etablerades år 2005 och gick tidigare under namnet Red Fly Studio. Huvudkontoret ligger i Uppsala.
2015-11-26 13:42:09
Gaming Corps delårsrapport för perioden januari till september 2015
Sammanfattning:
  • Omsättningen uppgick till 0,1 MSEK (0 MSEK). Omsättningen i Q3 uppgick till 0 MSEK (0 MSEK).
  • Rörelseresultat före avskrivningar uppgick till -11,5 MSEK (-1,6 MSEK). 
  • Rörelseresultat före avskrivningar i Q3 uppgick till -4,3 MSEK (-0,8 MSEK).
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -12,1 MSEK (-1,6 MSEK). 
  • Resultat efter finansiella poster i Q3 uppgick till -4,6 MSEK (-0,8 MSEK).
  • Bolagets aktie togs upp till handel på Nasdaq First North den 4 juni 2015 efter genomförd företrädesemission som tillförde Bolaget ca 15,8 MSEK.
  • Samarbetsavtal med kasinoplattformsleverantören Betsoft tecknades i juli.
  • Branschveteranen Jean-Marc Broyer anställdes som vice VD i augusti.
  • Riktad nyemission om ca 14,6 MSEK avseende expansionskapital genomfördes i augusti.
  • Byte av Certified Advisor, från Eminova till Remium, skedde i september.
  • Mobilspelföretaget Visual Dreams förvärvades av Gaming Corps i september.
  • Efter periodens utgång fattades beslut om att AIR, som spelvarumärke, skrinläggs och att Gaming Corps själva ger ut sitt episodbaserade spel med nytt namn och nytt lanseringsdatum.
  • Rebel Ventures skriver samarbetsavtal med Gaming Corps efter periodens utgång.

Kommentar till delårsrapporten - VD Nicklas Dunham

Det har gått knappt ett halvår sedan vi listades på Nasdaq OMX First North. Sedan dess har vi hunnit knyta samarbetsavtal med en av de största kasinoaktörerna ("Betsoft"), köpa mobilspelsföretaget Visual Dreams och anställa en av branschens riktiga veteraner som vice VD. Därtill har vi knutit värdefulla kontakter vid mässor och branschsammankomster såsom Comic-Con i San Diego, Game Connection i Paris och Gamescom i Köln.

Samtidigt fortgår arbetet med vårt episodbaserade äventyrsspel, där vi, efter periodens slut, tillkännagav att AIR som speltitel skrinläggs och att vi ger ut spelet som ett eget IP. Vi har från start varit tydliga med att spelet ska kunna stå på sina egna ben, vilket innebär att de omarbetningar vi nu håller på med kräver långt mindre arbete än vad som annars hade varit fallet. Det innebär samtidigt att vi inte behöver betala ut någon royalty på försäljningen, vilket dock ska vägas mot att vi inte kommer att få Skybounds draghjälp i marknadsföringen. Ekvationen bedöms vara till Gaming Corps fördel, inte minst då det underlättat våra diskussioner med co-publishers, vilket i sin tur legat till grund för att vi såhär långt varit relativt tysta ur marknadsföringssynpunkt. Den första episoden av spelet kommer att finnas i handeln i januari 2016.

Vad gäller övriga projekt har vi väntat på att kunna släppa vår uppdatering av Riddick - The Merc Files. Förseningen är olycklig och beror på omständigheter utanför vår kontroll. Vi ser stor potential i vår motpart Nvidias spelkonsoler, men hårdvaran har inte utvecklats i den takt vi trott och antalet användare har ännu inte blivit tillräckligt stort för att motivera fortsatt exklusivitet. Vi är i regelbunden kontakt med dem, men fokus nu ligger på att optimera spelet för andra plattformar.

På kasinosidan pågår arbetet med att utveckla Gaming Corps första titel för fullt. Av den respons vi fått från våra motparter, baserat på prototypen, ser vi hoppfullt på möjligheterna att kunna tillkännage något redan under början av 2016.

Slutligen har vi köpet av VisualDreams, vars mobilspel "Slam Dunk Basketball 2" laddats ner över 7 miljoner gånger och därmed rankas som ett av världens största basketspel på iOS och Android. Förutom att bredda vår spelportfölj, har köpet gett oss möjlighet att inleda samtal med en större utländsk basketliga. Vi ser enorm potential här samtidigt som vi är ödmjuka inför det faktum att vi (ännu) är en liten aktör och därför har små möjligheter att påskynda processen i den takt vi själva skulle önska.

Som VD och medgrundare till Gaming Corps är jag omåttligt stolt över allt det vi hunnit åstadkomma på den korta tid vi varit noterade och jag ser det som ett styrkebevis att vi fattat beslut om själva ge ut vårt första stora spel. Samtidigt hade jag självfallet önskat att vi kommit ännu längre vad gäller somligt. Det är min fasta övertygelse att vi kommer att vara där i god tid till nästa rapport. Ta mig gärna på orden!

Uppsala den 26 november 2015

Nicklas Dunham, VD Gaming Corps