2023-11-16 15:08:05

OSLO, NORGE - 16 november 2023: Mikrobiom DX-företaget Genetic Analysis AS ("GA" eller "Bolaget") meddelar idag att Bolaget nyligen presenterat sin egenutvecklade mikrobiomtestningsplattform GA-map® på xMAP® Connect EMEA, en konferens av Luminex Corporation, ett DiaSorin företag. Presentationen handlade om hur GA:s mikrobiomtestningsplattform fungerar tillsammans med Luminex xMAP®-teknologi, och intresset för GA-map® var stort. Under konferensen etablerades flera viktiga kontakter som Bolaget nu kommer att följa upp.

Genetic Analysis har nyligen medverkat på xMAP® Connect EMEA, en branschkonferens arrangerad av det internationella bioteknikföretaget Luminex Corporation. Eventet pågick mellan den 8-9 november i Amsterdam, Nederländerna och syftet var att samla branschledare och Luminex xMAP® -användare, dela med sig av erfarenheter, presentera de senaste uppdateringarna inom sina projekt och etablera dialoger för nya forskningssamarbeten.

Under konferensen presenterade Genetic Analysis de senaste nyheterna kring Bolagets mikrobiomtestningsplattform GA-map® med inriktningen på hur plattformen fungerar tillsammans med Luminex Corporations egenutvecklade xMAP®-teknologi genom att erbjuda standardiserade högplex mikrobiometester. Intresset för Bolagets mikrobiomtestningsplattform var stort och lockade flera åhörare.

Detlef Janke, Commercial Director för Genetic Analysis, kommenterar:

"Vår medverkan på konferensen var ett bra tillfälle för oss att synas och marknadsföra vår unika mikrobiomtestningsplattform, GA-map®, samt visa hur den kompletterar Luminex Corporations xMAP®-teknologi, som flera tusentals laboratorier idag använder. Eventet har för oss även inneburit givande diskussioner med branschledare och Luminex xMAP® -användare inom mikrobiom-diagnostik, som vi nu kommer att följa upp."

Länk till presentationen finner du här: https://www.youtube.com/watch?v=q_rlFSxDM6Q

Detta är en översättning av det engelska originalet. Om det finns någon inkonsekvens mellan den engelska och den svenska versionen ska den engelska versionen gälla.