Måndag 28 April | 09:08:29 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-20 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-21 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-09 N/A X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2025-03-12 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-09 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-16 - Årsstämma
2022-06-13 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-25 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-02 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-11 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2020-06-17 - Årsstämma
2020-05-13 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-28 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-29 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-10 - Årsstämma
2019-05-27 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-10 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2019-02-28 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-29 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-11 - Årsstämma
2018-05-30 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-28 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-29 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-30 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-30 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-28 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-29 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-30 - Kvartalsrapport 2016-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Gold Town Games är ett svenskt bolag som utvecklar spel inriktat mot sportmanagerspel. Spelen är främst utvecklade för att kunna användas i mobiler och surfplattor. Målsättningen är att fokusera helt på manager-segmentet och att bli en utvecklare inom Norden men även framöver på global nivå. Bolaget grundades under 2015 och har sitt huvudkontor i Skellefteå.
2022-11-24 09:12:42

SAMMANFATTNING AV DET  TREDJE KVARTALET  2022 (2021)
NETTOOMSÄTTNING, MSEK 3,75 (1,90)
Nettoomsättningen ökade med 97,2 procent.

RÖRELSERESULTAT, MSEK -4,38 (-1,18)
RESULTATET EFTER FINANSIELLA POSTER -4,52 (-1,29)
RESULTAT PER AKTIE, SEK -0,09 (-0,04)

Nettoomsättningenunder kvartal tre ökade med 97,2 procent till 3,75 MSEK (1,90 MSEK) jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Samtidigt sjönk omsättningen med 26 procent jämfört med föregående kvartal (5,07 MSEK). Största delen av den minskade nettoomsättningen kan härledas till att produktionen av Cricket Star Manager minskade under semesterperioden. Produktionen har sedan dess ökat till tidigare nivå.

Koncernen har idag fyra produkter som ger intäkter, då FIH Hockey Manager och Blitz Football Manager genererat försäljning under perioden. Ännu är försäljningen i liten skala, men vi är hoppfulla om tillväxt när de väl har etablerat sig på respektive marknader.Vårt fortsatta fokus är att leverera beställda produkter till våra partners. Vår prioriteringsordning, undantaget uppdateringar och underhåll av redan lanserade produkter, är enligt följande;
  • Global lansering av Blitz Football Manager
  • Soft launch av Cricket Star Manager
  • Soft launch av Baseball Franchise Manager

Utvecklingen av Baseball Franchise Manager behöver ytterligare några månader innan det är redo för att inleda soft launch i februari 2023. Slutleverans av CSM sker under kvartal ett 2023.Fler produkter ska leda till ökat antal dagliga aktiva användare och växande omsättning. Bolaget har kapital och personal för att lansera samtliga produkter.

När vi blickar framåt ser vi att Gold Town Games fortsätter satsa på att uppnå hög kvalitet i sina produkter. Genom smart speldesign, effektiv och stabil teknik och engagerande grafik höjer vi användarnas upplevelse och stärker viljan att delta. Det rådande osäkra världsläget lämnar ingen oberörd, marknad som människa, och indikerar att vi går en utmanande framtid till mötes. En märkbar förändring för mobilspelsmarknaden är användarnas förändrade beteende påverkar trender vilket förändrar förutsättningarna för annonsering på de stora social media-plattformarna och annonsnätverken.

Vi tror att vår väg framåt är fortsatt vidareutveckling och fokus på det som kallas "game as a service". Det innebär att vi frekvent skapar nya attraktiva kampanjer, tävlingar och andra utmanade events för att fylla produkterna med intressant innehåll för att stärka användarens engagemang.Innehållet utgör även basen i ett kontinuerligt och kostnadseffektivt arbete för att återaktivera tidigare kunder som i direkta e-postutskick får de ta del av det och de kontinuerliga produktuppdateringarna.

Tack för visat intresse!