Måndag 28 April | 09:12:02 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-20 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-21 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 09:50 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-09 N/A X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2025-03-12 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-09 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-16 - Årsstämma
2022-06-13 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-25 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-02 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-11 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-18 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2020-06-17 - Årsstämma
2020-05-13 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-13 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-28 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-29 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-10 - Årsstämma
2019-05-27 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-10 - X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK
2019-02-28 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-29 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-11 - Årsstämma
2018-05-30 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-28 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-29 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-30 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-30 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-28 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-29 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-30 - Kvartalsrapport 2016-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Gold Town Games är ett svenskt bolag som utvecklar spel inriktat mot sportmanagerspel. Spelen är främst utvecklade för att kunna användas i mobiler och surfplattor. Målsättningen är att fokusera helt på manager-segmentet och att bli en utvecklare inom Norden men även framöver på global nivå. Bolaget grundades under 2015 och har sitt huvudkontor i Skellefteå.
2023-05-25 10:02:34

NETTOOMSÄTTNINGEN för koncernen minskade under kvartal ett till 3,87 MSEK (4,43 MSEK) jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Koncernen försämrade resultet jämfört med föregående år -3,59 MSEK (5,98 MSEK). Minusresultatet kan tillskrivas avskrivningar, lägre andel aktiverade utvecklingskostnader och fördröjda lanseringar.

Produkt
Koncernens målsättning 2023 är att förädla våra produkter med fokus på sociala funktioner och användarupplevelse. Teamet arbetar med
tre delar; WXM-produkter där merparten av personalstyrkan är involverade, samt två externa uppdrag; web3-projektet Cricket Star Manager och via Grand Pike, mobilspelet Battle Camp. Personalstyrkan har i och med detta omorganiserats och minskats något för att på bästa sätt hantera koncernens behov.

Under kvartal ett har det stakats ut en ny riktning för Blitz som inneburit spännande uppdateringar och under kvartal två sker ytterligare uppdateringar för att öka retention och användarnas engagemang. Kommande kvartal kommer Gold Town Games produktionsresurser steg för steg att flyttas över till framförallt World Football Manager men även kvalitetshöjande insatser för övriga WXM-produkter.

Marknaden
Vi strävar efter en fördubbling av dagliga aktiva användare i våra produkter under det kommande året. För att förverkliga detta måste
vi fortsätta att höja spelens kvalitet och förbättra processen för att införskaffa användare. Vårt fokus ligger främst på att dra nytta av den organiska trafiken, App Store och Google Plays olika store features och optimeringar kan ge. Som ett exempel gav topplistor och andra mindre features i Apple App Store mer än 5 miljoner kostnadsfria impressions av produkterna under kvartal ett.

Kommande marknadsaktiviteter är att Blitz Football Manager skall nå till en större publik och att lansera Baseball Franchise Manager på ytterligare marknader.

LiveOps fortsätter att leverera i de produkter där vi jobbar aktivt med det. Vi ser fortsatta ökningar i spelandet med upp till 12 procent per användare och intäkter med upp till +20 procent under aktiva perioder. LiveOps står nu inför en automatiseringsfas som förhoppningsvis ska leda till ökad lönsamhet i samtliga produkter.

Ytterligare ett led i att öka lönsamheten kring live services och marknad, är att fortsätta testa hur vi kan nyttja AI-genererat material för annonsering och ASO. I tester har vi lyckats öka konverteringen till nedladdning av användare genom AI-genererade appikoner. Vårt mål är att hitta implementationer av den innovativa tekniken där vi
i resurskrävande delar av marknadsföringen både kan bibehålla kvalitet och öka kvantiteten av vår output, utan en ökad resurskostnad.

När vi lyckas arbeta fram rätt nyckeltal i en eller flera av koncernens produkter kommer användarbasen och med den intäkterna att öka. Kommande månader innehåller således precisionsarbete för att nå rätt nyckeltal och vidare lansering av Blitz och BFM.

Tack för visat intresse!