Kurs
+6,16%
Likviditet
0,06 MSEK
Kalender
Est. tid* | ||
2025-11-20 | 09:50 | Kvartalsrapport 2025-Q3 |
2025-08-21 | 09:50 | Kvartalsrapport 2025-Q2 |
2025-05-22 | 09:50 | Kvartalsrapport 2025-Q1 |
2025-05-09 | N/A | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2025-03-12 | - | Extra Bolagsstämma 2025 |
2025-02-20 | - | Bokslutskommuniké 2024 |
2024-11-21 | - | Kvartalsrapport 2024-Q3 |
2024-08-22 | - | Kvartalsrapport 2024-Q2 |
2024-05-23 | - | Kvartalsrapport 2024-Q1 |
2024-05-17 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2024-02-22 | - | Bokslutskommuniké 2023 |
2023-11-23 | - | Kvartalsrapport 2023-Q3 |
2023-08-24 | - | Kvartalsrapport 2023-Q2 |
2023-06-09 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2023-05-25 | - | Kvartalsrapport 2023-Q1 |
2023-02-23 | - | Bokslutskommuniké 2022 |
2022-11-24 | - | Kvartalsrapport 2022-Q3 |
2022-08-25 | - | Kvartalsrapport 2022-Q2 |
2022-06-16 | - | Årsstämma |
2022-06-13 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2022-05-25 | - | Kvartalsrapport 2022-Q1 |
2022-02-24 | - | Bokslutskommuniké 2021 |
2021-11-11 | - | Kvartalsrapport 2021-Q3 |
2021-08-25 | - | Kvartalsrapport 2021-Q2 |
2021-06-02 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2021-05-11 | - | Kvartalsrapport 2021-Q1 |
2021-02-11 | - | Bokslutskommuniké 2020 |
2020-11-11 | - | Kvartalsrapport 2020-Q3 |
2020-08-21 | - | Kvartalsrapport 2020-Q2 |
2020-06-18 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2020-06-17 | - | Årsstämma |
2020-05-13 | - | Kvartalsrapport 2020-Q1 |
2020-02-13 | - | Bokslutskommuniké 2019 |
2019-11-28 | - | Kvartalsrapport 2019-Q3 |
2019-08-29 | - | Kvartalsrapport 2019-Q2 |
2019-06-10 | - | Årsstämma |
2019-05-27 | - | Kvartalsrapport 2019-Q1 |
2019-05-10 | - | X-dag ordinarie utdelning GTG 0.00 SEK |
2019-02-28 | - | Bokslutskommuniké 2018 |
2018-11-29 | - | Kvartalsrapport 2018-Q3 |
2018-08-31 | - | Kvartalsrapport 2018-Q2 |
2018-06-11 | - | Årsstämma |
2018-05-30 | - | Kvartalsrapport 2018-Q1 |
2018-02-28 | - | Bokslutskommuniké 2017 |
2017-11-29 | - | Kvartalsrapport 2017-Q3 |
2017-08-30 | - | Kvartalsrapport 2017-Q2 |
2017-05-30 | - | Årsstämma |
2017-05-30 | - | Kvartalsrapport 2017-Q1 |
2017-02-28 | - | Bokslutskommuniké 2016 |
2016-11-29 | - | Kvartalsrapport 2016-Q3 |
2016-08-30 | - | Kvartalsrapport 2016-Q2 |
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Gaming |
Baseball Franchise Manager (BFM) visar flertalet positiva nyckeltal efter en första period på marknaden.
Låg installationskostnad
Spelet har under de initiala testerna bibehållit en låg installationskostnad jämfört med andra spel inom segmentet. Väl fungerande annonser, med en hög grad av konvertering från Metas annonsnätverk och i App Store, ligger till grund för resultaten, vilket är en tydlig indikation på att spelet upplevs intressant att ladda ner och spela
- Vi kan se att spelets lättsamma grafiska stil går hem hos spelarna och vi ser intresse för ett baseball manager-spel på marknaden, säger Pär Hultgren, VD på Gold Town Games.
Förkortad återbetalningstid
Som effekt av den låga installationskostnaden förkortas annonseringens återbetalningstid avsevärt i jämförelse med andra titlar, vilket bådar gott för en framtida uppskalning av annonseringen. Spelet tjänar än så länge igen ungefär 35 procent av annonseringskostnaderna inom en vecka, vilket är bra i segmentet. Nästa steg i produktutvecklingen är att optimera retention, det vill säga kundbehållningen i spelet och stärka affären.
- Februari 2024 startar nästa basebollsäsong, tills dess ska vi optimera spelets intjäning och stegvis öka användarbasen för att vid starten av säsongen skala upp marknadsföringen, säger Thomas Jonasson, Head Of Publishing på Gold Town Games.
Framtaget för att vara mer lättillgängligt
BFM har producerats med speldesign och grafik som ska tilltala en bredare målgrupp än koncernens tidigare titlar. Spelet baseras på samma system som tidigare titlar, vilket förhoppningsvis gör att vissa användare engagerar sig under lång tid. De förhållandevis låga installationskostnaderna och spelets förbättrade tidiga retention hos användarna, drygt 30 procent dag ett, bekräftar än så länge hypotesen.
- Vi ser med spänning fram emot hur vi potentiellt ska kunna applicera dessa designprinciper i existerande och framtida spel. De positiva signalerna från den första perioden i framförallt USA ger oss en indikation från marknaden att det finns ett intresse för spelet. avslutar Pär Hultgren.
VD
ir@goldtowngames.com