08:24:22 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-18 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-12 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-08 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2024-05-07 Årsstämma 2024
2024-04-24 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-16 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-10 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2023-05-09 Årsstämma 2023
2023-04-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-25 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-11 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2022-05-10 Årsstämma 2022
2022-04-27 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-25 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-12 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2021-05-11 Årsstämma 2021
2021-04-28 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-04 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-17 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-12 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2020-05-11 Årsstämma 2020
2020-05-08 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-21 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-05 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-19 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-15 Ordinarie utdelning HIFA B 0.12 SEK
2019-05-14 Årsstämma 2019
2019-05-07 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-06 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-23 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-16 Ordinarie utdelning HIFA B 0.12 SEK
2018-05-15 Årsstämma 2018
2018-05-09 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-21 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-07 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-12 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2017-05-11 Årsstämma 2017
2017-05-09 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-23 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-08 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-23 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-13 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2016-05-12 Årsstämma 2016
2016-05-10 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-23 Bokslutskommuniké 2015
2015-12-11 Extra Bolagsstämma 2015
2015-11-06 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-21 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-08 Ordinarie utdelning HIFA B 0.40 SEK
2015-05-07 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-05-07 Årsstämma 2015
2015-02-25 Bokslutskommuniké 2014
2014-11-07 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-27 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-16 Ordinarie utdelning HIFA B 0.20 SEK
2014-05-15 Årsstämma 2014
2014-05-08 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-27 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-07 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-23 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-17 Ordinarie utdelning HIFA B 0.20 SEK
2013-05-16 Årsstämma 2013
2013-05-08 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-28 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-06 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-23 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-05-16 Ordinarie utdelning HIFA B 0.40 SEK
2012-05-15 Årsstämma 2012
2012-05-08 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-23 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-07 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-26 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-12 Ordinarie utdelning HIFA B 0.20 SEK
2011-05-11 Årsstämma 2011
2011-05-06 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-24 Bokslutskommuniké 2010
2010-11-04 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-27 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-05-19 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2010-05-18 Årsstämma 2010
2010-05-04 Kvartalsrapport 2010-Q1
2009-11-20 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-08-28 Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-05-15 Ordinarie utdelning HIFA B 0.00 SEK
2009-05-14 Kvartalsrapport 2009-Q1
2009-05-14 Årsstämma 1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriIndustri
Hifab är ett konsultbolag som erbjuder oberoende rådgivning och projektledning inom fastigheter och samhällsbyggnad. Bolagets kunder äger, investerar i, utvecklar, förvaltar och nyttjar mark, byggnader, lokaler, anläggningar och infrastruktur. Hifab arbetar både med kundernas projekt och den strategiska utvecklingen inom samhällsbyggnad. Bolaget grundades 1947, finns representerade över hela Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2021-02-17 13:05:00

Jonas Thimberg är Hifabs nya marknadsområdeschef Syd. Han kliver in i företaget precis när en ny långsiktig strategi lanseras och hans erfarenhet inom företagstillväxt kommer väl till pass på Hifabs resa framåt.

[image]  

- Jag har tidigare varit ansvarig för flera verksamheter där tillväxt har legat i fokus. Min filosofi är relativt enkel; i grund och botten måste alla känna att de kan vara med och påverka, känna samhörighet, vara sedda och hörda samt se samma målbild. 

- Du förväntas bidra med kunskap, oavsett om du är gammal eller ung och du behöver ge din energi in till företaget. Då blir alla en kugge i ett stort hjul vilket i sin tur genererar en verksamhet med engagerade och nyfikna medarbetare som arbetar framåtriktat och lösningsorienterat. Det är ett gott recept för att lyckas med tillväxt. 

Jonas anser att ledarskapet är centralt i en tillväxtresa. Och medansvariga medarbetare. 

- I mitt ledarskap tycker jag det är viktigt att vara professionell, att visa respekt men även kunna vara kravställare. Det gäller att agera som en ledare oavsett om du är chef för en grupp individer eller projektledare i ett projekt. Du som individ tar på dig ledarrollen för den specifika uppgiften och då skapas medansvariga medarbetare. 

Med lång branscherfarenhet vet han vad han pratar om. Jonas har bland annat jobbat 18 år på Rejlers i olika roller så som regionchef, divisionschef, vice VD och VD. 

- Jag brukar säga att eftersom jag har varit ledare i drygt 20 år under många konjunkturcykler så har jag varit med om det mesta. En framgångsfaktor för att lyckas med god tillväxt är att få hela affärsflödet att hänga ihop genom insiktsfull kundutveckling, rätt behovsanpassat erbjudande samt effektivt sälj och professionell leverans.  

Som ny marknadsområdeschef för Syd - hur ser dina planer ut den närmaste tiden? 

- Sakta men säkert börjar jag få grepp om marknadsområdet som inkluderar Göteborg och Malmö. Här finns det medarbetare med energi och vilja att utveckla verksamheten tillsammans. 

- Mest aktuellt just nu är att lära känna medarbetarna, öka kundnärvaron samt se över hur vi tillsammans ska bryta ner strategiplanen på vårt marknadsområde till våra avdelningar och medarbetare. Hifabs strategi sträcker sig fyra år framåt i tiden och ger mig ett bra ramverk att arbeta utifrån. Vår plan har stretchade målsättningar vilket gör att vi behöver ta rejäla kliv och jag är glad att jag får vara med på resan framåt och påverka. 

Jonas berättar att han som ny chef gärna vill vara med och bidra till att sätta Hifab på kartan i ännu större utsträckning än tidigare. 

- Givetvis är det tillväxt vi har i sikte men i första hand handlar det om att bidra till ökad kommunikation och marknadsnärvaro. Och sen måste jag få tillägga: vi ska ju ha roligt på jobbet! Den sociala aspekten är viktig för mig och jag vill att mina medarbetare ska må bra och trivas tillsammans.