Fredag 22 November | 09:37:13 Europe / Stockholm

Kalender

Tid*
2022-08-17 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-20 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-19 - Årsstämma
2021-04-29 - X-dag ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2021-02-24 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-18 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-29 - X-dag ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2020-06-26 - Årsstämma
2020-05-20 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-18 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-14 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-12 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-20 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-14 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-04-25 - X-dag ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2019-04-24 - Årsstämma
2019-02-27 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-17 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-19 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-08 - Årsstämma
2018-04-17 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-16 - X-dag ordinarie utdelning IAPO 0.00 SEK
2018-02-09 - Bokslutskommuniké 2017
2017-10-20 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-09-08 - Extra Bolagsstämma 2017
2017-07-26 - Kvartalsrapport 2017-Q2

Beskrivning

LandSverige
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
iApotek är en apotekskedja. Störst verksamhet återfinns på den svenska marknaden, där produktutbudet innefattar både läkemedel och kosmetika. Produktutbudet är brett och består av kosttillskott, hudprodukter, allergiprodukter, träning och viktprodukter. Utöver återfinns produkter som används mot infektion, feber och värk. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2021-01-20 08:35:28

De preliminära försäljningssiffrorna för koncernen under december månad uppgick till 5,8 MSEK (4,8 MSEK 2020). E-handeln fortsätter att visa upp en positiv försäljningsutveckling och ökade med nästan 80% jämfört med samma period föregående år (3,3 MSEK 2020 jämfört med 1,8 MSEK 2019). Det var e-handelsbutiken Apotek365 som i princip stod för hela ökningen inom e-handelsområdet. Apotek365 ökade sin försäljning under december månad med nästan 300% jämfört med samma period föregående år (2,3 MSEK jämfört med 0,76 MSEK 2019).

E-handelsverksamheten gick på högtryck under hela december. Ett ökat intresse för att handla via nätet i kombination med ett fortsatt fokus på sortimentsutveckling är några av de främsta anledningarna till ökningen inom e-handeln. Bara under det senaste kvatalet har vi ökat vår artikelbredd med över 1000 artiklar, från ca 6000 till ca 7100 artiklar. Detta är ett arbete som kommer fortgå med målsättning att skapa ett än mer intressant och attraktivt utbud för våra kunder.