Kalender
Est. tid* | ||
2019-11-07 | - | Extra Bolagsstämma 2019 |
2019-10-31 | - | 15-6 2019 |
2019-10-09 | - | Bokslutskommuniké 2019 |
2019-06-26 | - | Kvartalsrapport 2019-Q3 |
2019-03-20 | - | Kvartalsrapport 2019-Q2 |
2018-12-19 | - | Kvartalsrapport 2019-Q1 |
2018-12-07 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 2.00 SEK |
2018-12-06 | - | Årsstämma |
2018-10-11 | - | Bokslutskommuniké 2018 |
2018-06-27 | - | Kvartalsrapport 2018-Q3 |
2018-03-28 | - | Kvartalsrapport 2018-Q2 |
2018-01-11 | - | Inlösen KAHL 6.5 |
2017-12-20 | - | Kvartalsrapport 2018-Q1 |
2017-12-06 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 2.00 SEK |
2017-12-05 | - | Årsstämma |
2017-10-12 | - | Bokslutskommuniké 2017 |
2017-06-29 | - | Kvartalsrapport 2017-Q3 |
2017-04-06 | - | Kvartalsrapport 2017-Q2 |
2016-12-21 | - | Kvartalsrapport 2017-Q1 |
2016-12-07 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 1.25 SEK |
2016-12-06 | - | Årsstämma |
2016-10-13 | - | Bokslutskommuniké 2016 |
2016-06-30 | - | Kvartalsrapport 2016-Q3 |
2016-04-14 | - | Kvartalsrapport 2016-Q2 |
2016-01-20 | - | Kvartalsrapport 2016-Q1 |
2015-12-03 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 0.75 SEK |
2015-12-02 | - | Årsstämma |
2015-10-08 | - | Bokslutskommuniké 2015 |
2015-06-23 | - | Kvartalsrapport 2015-Q3 |
2015-04-16 | - | Kvartalsrapport 2015-Q2 |
2015-01-14 | - | Kvartalsrapport 2015-Q1 |
2014-12-04 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 0.75 SEK |
2014-12-03 | - | Årsstämma |
2014-10-09 | - | Analytiker möte 2014 |
2014-10-09 | - | Bokslutskommuniké 2014 |
2014-06-26 | - | Kvartalsrapport 2014-Q3 |
2014-04-08 | - | Kvartalsrapport 2014-Q2 |
2014-01-14 | - | Kvartalsrapport 2014-Q1 |
2013-12-05 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 0.00 SEK |
2013-12-04 | - | Årsstämma |
2013-10-02 | - | Analytiker möte 2013 |
2013-10-02 | - | Bokslutskommuniké 2013 |
2013-06-28 | - | Kvartalsrapport 2013-Q3 |
2013-04-12 | - | Kvartalsrapport 2013-Q2 |
2013-02-12 | - | Split KAHL 6:1 |
2013-01-16 | - | Kvartalsrapport 2013-Q1 |
2012-11-29 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 0.00 SEK |
2012-11-28 | - | Årsstämma |
2012-10-10 | - | Bokslutskommuniké 2012 |
2012-06-29 | - | Kvartalsrapport 2012-Q3 |
2012-03-30 | - | Kvartalsrapport 2012-Q2 |
2011-12-21 | - | Analytiker möte 2012 |
2011-12-21 | - | Kvartalsrapport 2012-Q1 |
2011-11-24 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 0.00 SEK |
2011-11-23 | - | Årsstämma |
2011-11-08 | - | Extra Bolagsstämma 2012 |
2011-09-30 | - | Bokslutskommuniké 2011 |
2011-09-26 | - | Kapitalmarknadsdag 2011 |
2011-06-22 | - | Kvartalsrapport 2011-Q3 |
2011-03-30 | - | Kvartalsrapport 2011-Q2 |
2010-12-22 | - | Kvartalsrapport 2011-Q1 |
2010-11-24 | - | X-dag ordinarie utdelning KAHL 3.25 SEK |
2010-11-23 | - | Årsstämma |
2010-09-28 | - | Bokslutskommuniké 2010 |
2010-06-23 | - | Kvartalsrapport 2010-Q3 |
2010-03-23 | - | Kvartalsrapport 2010-Q2 |
2009-11-05 | - | Bokslutskommuniké 2009 |
2009-09-30 | - | Kvartalsrapport 2009-Q3 |
2009-06-24 | - | Kvartalsrapport 2009-Q2 |
2009-05-05 | - | Årsstämma |
2009-04-01 | - | Kvartalsrapport 2009-Q1 |
2008-01-14 | - | Inlösen KAHL 11 |
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
KappAhls arbete med att bidra till en cirkulär modeindustri visar goda resultat. Just nu består modekedjans sortiment till 70 procent av mer hållbara material. För fem år sedan var denna siffra 19 procent och målet, att nå 100 procent till 2025, är inom räckhåll.
- Vår andel mer hållbart sortiment ökar och varje år gör vi mätbara framsteg mot målet, att skapa en cirkulär verksamhet, berättar KappAhls vd Elisabeth Peregi.
Varje år uppnår KappAhl mätbara framsteg med sitt hållbarhetsarbete. Det viktiga arbetet för att bidra till en cirkulär modeindustri grundar sig i hållbarhetsstrategin Responsible Fashion (https://www.kappahl.com/sv-SE/om-kappahl/hallbarhet/). Ett exempel, av många, är att man sedan år 2015 ökat andelen mer hållbara material i sitt sortiment, från 19 till 70 procent. Senast år 2025 ska denna siffra vara 100 procent.
Genom att använda hållbarhet som en kompass i sin produktutveckling möjliggör KappAhl en mer cirkulär affärsmodell och mer hållbar användning av material, kemikalier, vatten och energi. Det omfattar att genom val av mer hållbara material och processer verka för bättre arbetsförhållanden i leverantörskedjan och även att öka plaggens livslängd.
- Tydliga mål och riktlinjer, vårt styrkort för hållbarhet, dedikerade designers och ett bra samarbete mellan inköpare och produktion är nyckelfaktorer i arbetet, säger Sandra Roos, hållbarhetschef på KappAhl.
Vad betyder mer hållbart?
KappAhl får ofta frågan varför man benämner sitt sortiment mer hållbart.
Sandra Roos svarar med en retorisk fråga: "- Är organisk bomull ett hållbart material? Nej, det är helt enkelt mer hållbart än konventionell bomull. Så tills vi säkert kan säga att ett material eller en process faktiskt är hållbart, har vi på KappAhl beslutat att använda termen mer hållbar. Vi lovar bara det vi kan hålla."
- Vi letar ständigt efter fler sätt att utveckla KappAhl hållbarhetsprestanda i linje med våra mål. Mer hållbart mode är ingen utopi - om vi hjälps åt och förändrar tillsammans, avrundar Elisabeth Peregi.
Mer detaljerad information om de olika delarna av KappAhls hållbarhetsarbete finns på www.kappahl.se/hallbarhet.
Exempel på mer hållbara material i KappAhls produkter:
VISKOS: 50% av KappAhls viskos är i Lenzing™ Ecovero™, ett mer hållbart alternativ till vanlig viskos. Tillverkas av träcellulosa från ansvarsfullt odlad skog, i en process med minskad miljöpåverkan.
BOMULL: Alla basplagg på dam, barn och herr är i ekologisk bomull, odlad helt utan kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel.
DENIM: All denim är More Sustainable Denim, tillverkad med en förbättrad tvättprocess, som minskar förbrukningen av vatten, energi och kemikalier. All bomull i KappAhls denim är dessutom inköpt via Better Cotton Initiative (BCI), en organisation som jobbar för en mer hållbar bomullsodling (med bättre arbetsvillkor, mindre vatten, energi och kemikalier).
Fler exempel på mer hållbara material i KappAhls produkter finns här (https://www.kappahl.com/sv-SE/om-kappahl/hallbarhet/hallbart-mode/vara-hallbarhetsmarkningar/).
Charlotte Högberg, kommunikationschef, tel 070-471 56 31, e-post