Onsdag 15 Januari | 15:04:13 Europe / Stockholm

Kalender

Tid*
2025-05-21 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-26 09:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-29 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-30 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-18 - Årsstämma
2024-05-29 - X-dag ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2024-05-17 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-31 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-19 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-30 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 - X-dag ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2022-05-24 - Årsstämma
2022-05-20 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Kiliaro Group är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget har utvecklat en bildgalleriapplikation. Användaren kan automatiskt dela, se och interagera med andra användare som främst består av privata aktörer. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster inom bolagets digitala plattform. Störst verksamhet återfinns inom Norden. Kiliaro Group grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-09-23 09:00:14

Kiliaro Group AB meddelar att deras helägda dotterbolag Sosyopix uppvisat en omsättningstillväxt på cirka +24 % under det tredje kvartalet fram till den 15 september 2024. Omsättningen hamnade på cirka 10,4 Mkr mot cirka 8,4 Mkr jämfört med samma period under 2023.

Kundbasen växer med 6% och ordervärdet ökar med 12% och intäkterna ökar med 24% i SEK under Q3 2024 jämfört med samma period föregående år. En tillväxt som bolaget bedömer drivs av en ökad efterfrågan på högkvalitativa och personligt anpassade fotoprodukter, där kunder i allt större utsträckning utnyttjar de digitala verktygen i mobilen för att framkalla bilder och skapa fotoböcker, canvastavlor och andra trycksaker. Den ökade populariteten av fysiska foton, trots den digitala tidsåldern, har varit en av huvudorsakerna till denna framgång. 
Under många år har vi arbetat med vårt varumärke där kunden varit i fokus och där kvaliteten alltid återspeglats i vår produkt. Vi är extremt glada att vi under tuffa marknadsförhållanden fortsatt visar en tillväxt, och trots att vi har ca 10 dagar kvar av kvartalet ser vi att vi kommer kunna leverera ett starkt resultat. Tillväxten i tredje kvartalet är extra intressant för oss då Q3 generellt är en lågsäsong för oss, p.g.a. sommarperioden. Men vi har arbetat smart med riktade erbjudanden och ser en effekt i resultatet som även kommer spilla över på vårt starkaste kvartal Q4, fortsätter Elie Komo.
 

-------------------------
Informationen i detta pressmeddelande är av sådan art att Kiliaro AB (publ) är skyldigt att offentliggöra den enligt NGM Rulebook for Issuers of Shares. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 aug 2024 kl. 10.00 CEST.
-------------------------