23:46:24 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-11-29 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-30 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-29 Ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2024-05-28 Årsstämma 2024
2024-05-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-26 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-31 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 Ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2023-05-23 Årsstämma 2023
2023-05-19 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-30 Extra Bolagsstämma 2023
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-25 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 Ordinarie utdelning KILI 0.00 SEK
2022-05-24 Årsstämma 2022
2022-05-20 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Kiliaro Group är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget har utvecklat en bildgalleriapplikation. Användaren kan automatiskt dela, se och interagera med andra användare som främst består av privata aktörer. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster inom bolagets digitala plattform. Störst verksamhet återfinns inom Norden. Kiliaro Group grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-11-10 11:06:42

Den svenska IT-branschen har lyckats föda fram många banbrytande globala startup-bolag inom musik, kommunikation och spel. Nu seglar den svenska superappen Kiliaro upp som nästa lysande stjärna på den digitala exporthimlen. Och den här gången handlar affärsidén om att möta behovet av en social plattform som återspeglar det verkliga livet. 

[image]

När de första sociala medieplattformarna såg dagens ljus i början på 2000-talet, ville användarna dela ögonblick och viktiga händelser med sina närmaste vänner. Sedan dess har människors behov av att dela sitt liv och sina livsminnen på internet växt sig allt starkare. Antalet människor som använder sociala medier har ökade till nära 3 miljarder människor 2021 och med allt bättre smartphones och internet kan vi förvänta oss att dessa siffror kommer växa sig ännu högre de närmaste åren.

Samtidigt som detta har skett har de ursprungliga sociala plattformarna börjat förvandlas till underhållnings-plattformar som ersätter det traditionella Tv-tittandet. Detta har lett till att TikTok, Instagram och Facebook numera är de största aktörerna inom underhållningsbranschen. Plattformarnas algoritmer fokuserar på att visa underhållning, vilket gör möjligheten att få ta del av privata bilder från vänner i flödet så gott som obefintlig. 

Denna transformation har skapat ett tomrum på marknaden där allt fler människor runt om i världen saknar en plattform där de kan ta del av bilder och videoklipp från sina närmaste vänner. En plattform som återspeglar det verkliga livet och det som händer runtomkring en. Utan allt brus, reklam och overkliga representationer av vardagslivet som tagit över på de andra sociala plattformarna. 

Det finns med andra ord en stor global efterfrågan av en tydlig social plattform för privat delning av bilder och videos. Och nu kliver det svenska fotobolaget Kiliaro in och storsatsar på denna lediga position.

Kiliaro är den första foto-appen som kan leverera en social plattform för våra privata minnen och bli det perfekta hemmet för våra alla våra livsminnen. Dessutom är det den första sociala plattformen som aktivt fokuserar på att inte bidra till psykisk ohälsa. Appen har designats för att ge en äkta och transparant återspegling av användarnas liv och det som händer deras närmaste vänner. Med konceptet Slow Social erbjuder de en lugn och medveten socialmedia-upplevelse som gör det möjligt att socialisera digitalt på ett sätt som känns mer autentiskt - och med människor som betyder något.

- Allgoritmerna som används av samtliga stora sociala medier idag är bra på många sätt men har tyvärr även nackdelar och brister, säger Arian Bahrami, produktchef på Kiliaro. De är designade till att vara beroendeframkallande och levererar oftast ett betydelselöst innehåll. Det sägs att Kina, som är landet bakom Tiktok, har andra allgoritmer för sina ungdomar där man framhäver kunskap och sport men att man i sin plattform i väst matar ungdomarna med pranks, dans, musikklipp och andra mindre IQ-främjande videoklipp. Vi är här för att erbjuda något annat och vi är övertygade om att världen längtar efter och behöver det.