Lördag 23 November | 04:39:00 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2025-06-25 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-04-02 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-01-23 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2025-01-22 - Årsstämma
2025-01-22 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-10-23 - Bokslutskommuniké 2024
2024-06-26 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-04-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-01-18 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2024-01-17 - Årsstämma
2024-01-17 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-10-18 - Bokslutskommuniké 2023
2023-06-28 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-03-29 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-01-19 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2023-01-18 - Årsstämma
2023-01-18 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-10-19 - Bokslutskommuniké 2022
2022-06-29 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-04-06 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-01-20 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2022-01-19 - Årsstämma
2022-01-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2021-10-20 - Bokslutskommuniké 2021
2021-06-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-03-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-01-21 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2021-01-20 - Årsstämma
2021-01-20 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-10-21 - Bokslutskommuniké 2020
2020-06-30 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-04-01 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-01-22 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-15 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2020-01-14 - Årsstämma
2019-10-24 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2019-10-23 - Bokslutskommuniké 2019
2019-06-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2018-12-18 - Årsstämma
2018-11-21 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2018-10-17 - Bokslutskommuniké 2018
2018-07-04 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-04-18 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-01-17 - Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
MAG Interactive är ett teknikbolag inriktade mot spelutveckling. Bolaget innehar en bred produktportfölj bestående av ett spel inriktade mot tävling och diverse problemlösningar. Spelen distribueras via appbutiker och är anpassade för större operativsystem som Android och iOS. Användarna består huvudsakligen av privata aktörer. Bolaget grundades under 2010 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-09-09 08:00:00

I årets Green Game Jam, ett initiativ från Playing for the Planet, lanserar MAG särskilda event för att öka medvetenheten om avfallshantering och dess påverkan.

Stockholm, Sverige - 9 september 2024 - MAG Interactive meddelar idag sitt deltagande i Playing for the Planet Alliance, som möjliggörs genom FN:s miljöprogram (UNEP), för femte gången.
I kampanjen 2024 fokuserar MAG på att belysa ämnet avfallshantering och hur det kan förbättras.
Mänskligheten genererar uppskattningsvis 2,24 miljarder ton kommunalt avfall årligen, varav endast 55 % hanteras i kontrollerade anläggningar. Till år 2050 kan denna siffra stiga till 3,88 miljarder ton per år. Runt 931 miljoner ton mat slängs varje år, och upp till 37 miljoner ton plastavfall förväntas nå havet årligen fram till 2040, detta enligt UNEP och Världsbanken (https://www.playing4theplanet.org/green-game-jam-2024#theme).
Idag lanserar flera av MAGs spel roliga aktiveringar för att öka medvetenheten om vikten av att minska avfall och att återvinna där avfall är oundvikligt. MAGs populära frågesportsspel Quizkampen engagerar sina spelare i Tyskland, Schweiz och Österrike med ett specialquiz om avfall och återvinning. Ordpusselspelen Wordzee och WordBrain släpper också specialevent som belyser avfall och återvinning.
"Vi är glada att för femte året i rad  samarbeta med Playing for the Planet och Green Game Jam. Våra spel är en utmärkt plattform för att skapa utbildande, engagerande innehåll som inspirerar våra spelare att lära sig mer om viktiga ämnen för att bevara vår miljö," säger Daniel Hasselberg, VD för MAG Interactive.
Playing for the Planet Alliance är ett initiativ som möjliggörs genom FN:s miljöprogram och samlar spelföretag över hela världen med det gemensamma målet att använda spel för att uppmärksamma och inspirera för att förbättra världens klimat och miljö. MAG har utvecklat de speciella avfallseventen under 2024 års Green Game Jam, ett initiativ från Playing for the Planet där aktiva spel och publik skapar "gröna aktiveringar" som engagerar spelare i den globala miljöagendan.
Specialquizzet i Quizkampen och eventen i Wordzee och WordBrain lanseras idag och pågår fram till 23 september 2024.
Om Green Game Jam
Green Game Jam är en årlig utmaning för studios med aktiva spel och befintliga publik att skapa "gröna aktiveringar" som engagerar sina spelare i specifika miljöfrågor. Gröna aktiveringar är nya funktioner som implementeras antingen i spelet eller genom "metaspel", såsom genom sociala kanaler eller fysiska event. Dessa kan inkludera nya spellägen, kartor, temaevent, berättelser och andra kreativa sätt att göra spelare medvetna om miljöfrågor.
Målet med Green Game Jam är att utnyttja räckvidden och den kulturella kraften hos spel för att engagera människor över hela världen i dessa frågor. Genom att fokusera våra ansträngningar varje år på ett dedikerat miljötema visar vi vår ständigt växande deltagarlista att uppdraget att utbilda, öka medvetenheten och mobilisera för miljön kan gå hand i hand med att skapa fantastiska spel.
Om Playing for the Planet
Playing for the Planet Alliance är ett medlemsbaserat initiativ som stödjer spelindustrin i att minska dess miljöpåverkan. Initiativet grundades 2019 vid FN:s klimatåtgärdsmöte i New York och drivs med stöd av FN:s miljöprogram (UNEP).
Det finns för närvarande 50 medlemmar i alliansen. Genom att ansluta sig gör dessa företag specifika och mätbara åtaganden som sträcker sig från att förplikta sig till nettonollutsläpp i linje med Parisavtalet, till att integrera gröna budskap i sina spel.
Initiativet är utformat för att hjälpa de som är verksamma inom spelindustrin att påbörja sin hållbarhetsresa och att ta nästa steg för de som redan är på väg. Alliansen producerar årliga rapporter om framsteg och tillhandahåller resurser, forskning och vägledning för att hjälpa dem att nå sina mål. Genom detta strävar Playing for the Planet efter att leda med exempel för den bredare spel- och skärmindustrin.