Lördag 23 November | 04:29:35 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2025-06-25 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-04-02 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-01-23 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2025-01-22 - Årsstämma
2025-01-22 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-10-23 - Bokslutskommuniké 2024
2024-06-26 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-04-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-01-18 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2024-01-17 - Årsstämma
2024-01-17 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-10-18 - Bokslutskommuniké 2023
2023-06-28 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-03-29 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-01-19 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2023-01-18 - Årsstämma
2023-01-18 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-10-19 - Bokslutskommuniké 2022
2022-06-29 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-04-06 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-01-20 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2022-01-19 - Årsstämma
2022-01-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2021-10-20 - Bokslutskommuniké 2021
2021-06-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-03-31 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-01-21 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2021-01-20 - Årsstämma
2021-01-20 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-10-21 - Bokslutskommuniké 2020
2020-06-30 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-04-01 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-01-22 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-15 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2020-01-14 - Årsstämma
2019-10-24 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2019-10-23 - Bokslutskommuniké 2019
2019-06-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2018-12-18 - Årsstämma
2018-11-21 - X-dag ordinarie utdelning MAGI 0.00 SEK
2018-10-17 - Bokslutskommuniké 2018
2018-07-04 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-04-18 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-01-17 - Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
MAG Interactive är ett teknikbolag inriktade mot spelutveckling. Bolaget innehar en bred produktportfölj bestående av ett spel inriktade mot tävling och diverse problemlösningar. Spelen distribueras via appbutiker och är anpassade för större operativsystem som Android och iOS. Användarna består huvudsakligen av privata aktörer. Bolaget grundades under 2010 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-10-06 08:00:00

Tillsammans med Cancerfonden har MAG Interactive utformat ett specialquiz i Quizkampen för att uppmärksamma kampen mot bröstcancer.

Stockholm, Sverige - 6 oktober 2022 - MAG Interactive är stolta över att tillsammans med Cancerfonden lansera ett Rosa Bandet-quiz i Quizkampen. Under oktober kommer Quizkampenspelare i Sverige, Norge, Finland och Danmark att kunna spela quizet, vars innehåll är utformat av både Cancerfonden och Quizkampenteamet i syfte att öka kunskapsspridningen om Rosa Bandet och bröstcancer.

"Vi är väldigt glada att tillsammans med Cancerfonden ha arbetat fram ett Rosa Bandet-quiz för att ytterligare uppmärksamma kampen mot bröstcancer under oktober månad. Cancerfonden är en organisation med ett samhällsändamål som vi mer än gärna står bakom. Vi hoppas att Rosa Bandet-quizet i Quizkampen kommer att vara kunskapsspridande och engagerande för våra spelare," säger Louise Carell, Product Lead på Quizkampen.

I Quizkampens shop erbjuds även spelarna att köpa ett särskilt rosa paket under oktober månad där 30% av intäkterna av varje köp kommer att doneras till Cancerfonden för att stödja svensk cancerforskning. MAG kommer även att matcha spelarnas köp av rosa paket med extra donationer till Cancerfonden.

"Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt helhetstänk och öka engagemanget för den livsviktiga cancerforskningen i befintliga och nya målgrupper, därför är vi väldigt glada för detta nya, spännande samarbete med MAG Interactive och teamet bakom Quizkampen," säger Veronica Espmark, Enhetschef privat insamling och marknad på Cancerfonden.

Rosa Bandet-quizet är tillgängligt att spela i Quizkampen i Sverige, Norge, Finland och Danmark från 6 oktober och hela månaden ut.

Om Cancerfonden
Cancerfondens vision är att besegra cancer. Genom att finansiera den främsta forskningen, sprida kunskap om cancer och påverka beslutsfattare i viktiga frågor, arbetar vi för att färre ska drabbas och fler ska överleva. Cancerfonden är en fristående, ideell organisation utan statligt stöd. Vårt arbete är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag.  Sedan 1951 har vi delat ut närmare 13 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. 
Om Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj
Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober varje år sedan 2003, med syfte att samla in pengar till cancerforskning, sprida kunskap och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Pengarna som samlas in fördelas till den mest lovande forskningen oavsett cancerform. Under kampanjen fokuserar vi på bröstcancer och frågor med relevans för bröstcancer i vårt kunskapsspridande och opinionsbildande arbete. För mer information besök: https://www.cancerfonden.se/rosabandet