19:34:35 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2024-05-31 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-28 Bokslutskommuniké 2023
2023-12-22 Bonusutdelning MBRS 0.09
2023-12-21 Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-30 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-26 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 Ordinarie utdelning MBRS 0.00 SEK
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-25 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-24 Ordinarie utdelning MBRS 0.00 SEK
2022-05-23 Årsstämma 2022
2022-02-28 Bokslutskommuniké 2021
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-30 Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-10 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-23 Årsstämma 2022
2021-05-27 Ordinarie utdelning MBRS 0.00 SEK
2021-05-26 Årsstämma 2021
2021-05-10 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-28 Bokslutskommuniké 2020

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorEnergi & Miljö
IndustriMiljö & Återvinning
MBRS Group är ett teknikbolag med fokus på onlineförsäljning inom livsstilssegmenten mode, heminredning och skönhet. Inom gruppen återfinns varumärken som Odd Molly och Hunkydory, de tre distributionsplattformarna Campadre, Members.com och Best of Brands samt We aRe Spin Dye. Bolaget gick tidigare under namnet We aRe Spin Dye. MBRS Group har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-02-28 08:30:00

MBRS Group AB ("MBRS") publicerar bokslutskommuniké för 2022.

OKTOBER-DECEMBER 2022
  • Nettoomsättningen uppgick till 47,5 MSEK (121,8).
  • Rapporterat rörelseresultatet, EBIT uppgick till -26,1 MSEK (-8,9).
  • Periodens resultat uppgick till -24,5 MSEK (-19,7).
  • Resultat per aktie var -0,57 SEK (-1,33) före utspädning och -0,57 SEK (-1,25) efter utspädning.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten för kvartalet uppgick till -1,2 MSEK (-15,8).
JANUARI-DECEMBER 2022
  • Nettoomsättningen uppgick till 368,3 MSEK (368,9).
  • Rapporterat rörelseresultatet, EBIT uppgick till -34,3 MSEK (-45,0).
  • Periodens resultat uppgick till -35,6 MSEK (-59,3).
  • Resultat per aktie var -0,9 SEK (-5,6) före utspädning och -0,9 (-5,16) efter utspädning.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten för perioden uppgick till -36,6 (-21,7).

"Sammanfattningsvis har 2022 varit ett utmanande år för koncernen som helhet. Både makroekonomisk utveckling och rena olyckshändelser har lett till drastiska resultat inom de olika dotterbolagen. Allt detta till trots växer Odd Molly med 15,3 % sett ur ett helårsperspektiv. Nästkommande år kommer att präglas av tydligt fokus på Odd Molly där jag har stark tilltro till att vårt nu pågående strategiska förändringsarbete kommer att bära frukt." - skriver Andreas Andrén, tf VD.

För vidare information, vänligen kontakta

Andreas Andrén, tf VD MBRS Group AB 0736-791475

Denna information är sådan som MBRS Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 februari 2023 kl. 08:30 CET.

Om MBRS Group

MBRS Group AB är ett techbolag med fokus på onlineförsäljning inom livsstil och mode. Inom gruppen återfinns de starka varumärkena Odd Molly och Hunkydory. Bolaget är noterat på Nordic SME Nordic Growth Market med tickern "MBRS".

Bolagets Mentor är Mangold Fondkommission AB och kan nås på telefonnummer +46 (0) 8 503 015 50