22:33:52 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2020-11-27 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-28 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-08-03 15-6 2020
2020-07-01 Ordinarie utdelning MENU B 0.00 SEK
2020-06-30 Årsstämma 2020
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-21 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-08 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-23 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-27 Årsstämma 2019
2019-06-13 Ordinarie utdelning MENU B 0.00 SEK
2019-05-24 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Extra Bolagsstämma 2018
2019-02-22 Bokslutskommuniké 2018
2019-02-08 Extra Bolagsstämma 2019
2018-11-23 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-06-12 Årsstämma 2018
2018-05-25 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-05-15 Ordinarie utdelning MENU B 0.00 SEK
2018-02-22 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-24 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-09-25 Extra Bolagsstämma 2017
2017-08-25 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-23 Årsstämma 2017
2017-05-19 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-04-05 Ordinarie utdelning MENU B 0.00 SEK
2017-02-24 Bokslutskommuniké 2016

Beskrivning

LandDanmark
ListaSpotlight
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
MenuPay har utvecklat en app-baserad tjänst anpassad för restaurangbesök. Appen används främst bland företag och dess anställda. Genom användning kan kundens medarbetare boka bord och erhålla rabatt, samtidigt som bokningen och dess tillhörande kostnader anpassas i relation till bolagets administrativa system. Bolaget etablerades under 2011 och har sitt huvudkontor i Taastrup.
2019-06-05 09:30:34

MenuPay AB ("MenuPay") meddelar i dag att bolaget för första gången har ingått avtal med en global restaurangkedja, närmare bestämt BURGER KING®. Avtalet omfattar i första hand 7 BURGER KING® restaurangerna på Själland, av de totalt 54 BURGER KING®-restaurangerna i Danmark. MenuPay ser samarbetet som en tydlig förstärkning av erbjudandet till sina över 60 000 B2B-kunder och deras behov, både privat och när de arbetar. Samtidig anser MenuPay att avtalet är särskilt viktigt i förhållande till sin nära förestående internationella lansering. Inom ramen för avtalet med BURGER KING® kommer MenuPay, i enlighet med sin huvudsakliga affärsmodell, att få en procentuell ersättning för varje transaktion som gjorts i systemet. Samarbetet inom ramarna för avtalet förväntas börja i juni 2019.

Kim Lykke Sommer, VD för MenuPay, kommenterar

"Det här är första gången vi lyckats ingå avtal med en stor global restaurangkedja. Det betonar såväl relevansen av - och styrkan hos - vår affärsmodell. Avtalet med BURGER KING® stödjer vårt beslut att påskynda den internationella utvecklingen av MenuPay med den pågående företrädesemissionen. Vi har nästan uteslutande gourmet- och andra high-end-restauranger i vårt nätverk och vill bara ha seriösa restauratörer i MenuPay-nätverket, som nu omfattar mer än 600 restauranger, kaféer, bagerier etc. BURGER KING® levererar en kvalitetsprodukt som efterfrågas av många av våra användare, både i näringslivet när de är på resande fot och i privata sammanhang. Det är svårt för mig att sätta siffror på omfattningen av detta avtal, men jag anser avtalet vara ett viktigt kvitto som kan visa sig vara mycket värdefullt i vår internationella lansering, oavsett om det är i dialog med Michelinrestauranger eller som här, kvalitetssnabbmat. Gemensamt för dem är att de söker säkerhet i sitt val av affärspartners, och detta uppnås med ett globalt varumärke som BURGER KING®."

Peter Nielsen, Nordic Service Partner A/S, Franchisetager, kommenterar: 

"Vi ser avtalet med MenuPay som en naturlig utveckling, som stödjer vår önskan att digitalisera relationen med våra kunder. Samtidigt är vi intresserade av att öka exponeringen mot de många attraktiva företag och anställda som är associerade med MenuPay. Vi vill gärna göra något speciellt för affärssegmentet, och här är anställda i MenuPays företag och deras familjer särskilt relevanta, både i affärsrelation till t.ex. resenärer men även privat till de många familjerna till anställda i MenuPay-anslutna företag."

Om BURGER KING® Danmark

Fler än 11 miljoner gäster besöker BURGER KING® över hela världen varje dag. Det gör de för att BURGER KINGS restauranger är kända för att servera högkvalitativ mat, med god smak och till överkomliga priser. BURGER KING® grundades 1954 och är världens näst största snabbmatskedja samt hemmet för den ursprungliga WHOPPER®. BURGER KINGS tro på kvalitetsingredienser, signaturrecept och familjevänliga matupplevelser är vad som har definierat bolagets varumärke i mer än 50 framgångsrika år.