Onsdag 15 Januari | 09:46:23 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2025-08-22 19:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-02 19:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-27 12:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-26 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-31 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-06-07 - X-dag ordinarie utdelning MBBAB 0.00 SEK
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-20 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-10 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-15 - Årsstämma
2023-06-09 - X-dag ordinarie utdelning MBBAB 0.00 SEK
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-20 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-01 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-10 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-16 - X-dag ordinarie utdelning MBBAB 0.00 SEK
2022-06-15 - Årsstämma
2022-05-03 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-29 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-17 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorTjänster
IndustriFordon & Transport
MoveByBike är ett svenskt logistikföretag med hållbara transporttjänster för så kallad last-mile via eldrivna transportcyklar. Bolaget är främst aktivt inom e-handelslogistik för hemleverans till privata aktörer samt leveranser till företagskunder runt storstäderna. Verksamheten drivs via egna distributionsnät och så kallade city-hubbar. Bolaget grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Malmö..
2024-12-04 09:30:00

MoveByBike Europe AB (Publ) är ett transportbolag med fokus på innerstäder och hållbara transporter. Genom sina transportcyklar med tillhörande stora lastskåp skapar man samtidigt nya möjligheter för utomhusannonsering.

MoveByBike har sedan tidigare erbjudit annonsörer att foliera boxarna som traditionella utomhusenheter. Denna typ av lösning har gjort det möjligt för annonsörer att nå konsumenter i innerstaden genom 60 fordon som rör sig på stadens gator med relevanta budskap. Senast i ledet av annonsörer är Zalando som under vecka 47 och 48 valde detta annonsformat för att nå ut under "Black week" med budskapet om snabba leveranser när du handlar.

"Vi ser komplementet med MoveByBike och detta lite annorlunda format som extremt intressant att erbjuda kunder. I detta fall fanns även en koppling till det som önskade kommuniceras, känns logiskt att kommunicera om snabba leveranser i ett format som de facto är leveransen" säger Oscar Stark från Berlingo Media 

Denna lösning går under namnet "Exponering" och finns i Stockholm, Malmö och Köpenhamn.

Nu lanserar MoveByBike även två till format i dessa tre städer:

  1. "Aktivering" - Möjlighet för annonsörer att utnyttja fordon men även förarna för att både nå ut till kunder och t ex erbjuda provsmakning på plats eller sampling av nya produkter.
  2. "Custom" - Möjlighet för annonsörer att bygga om hela eller delar av fordonen för att skapa unika kommunikationslösningar.

Sammantaget erbjuder MoveByBike då tre annorlunda mediaformat som skapar nya möjligheter för annonsörer som vill nå innerstaden, allt från traditionell kommunikation till mer kreativa möjligheter.

"Vi är i grund och botten ett logistikföretag men vi ser också möjligheten att erbjuda annonsörer ett nytt och kostnadseffektivt format att kommunicera via. Våra beräkningar visar att vi på en vecka kan skapa runt 3 miljoner exponeringar i Stockholm då vi sammantaget är ute och kör i ca 600 timmar under en vecka" säger Fredrik Videlycka, Interim VD för MoveByBike

För mer information om MoveByBike, vänligen kontakta:
Fredrik Videlycka, Interim VD
Telefon: +46 (0) 739 46 26 20
E-post: fredrik.videlycka@movebybike.se

Hemsida: www.movebybike.se

Om MoveByBike
MoveByBike är verksamma inom e-handel, logistik och mikromobilitet och är idag en av få aktörer på marknaden som arbetar med helt miljövänlig transport. Transporten sker med Bolagets egenutvecklade och inköpta el-lastcyklar, fordonen är eldrivna med en lastvikt på 200 kilo och lastutrymme på upp till fyra kubikmeter. Bolagets fordon är flexibla och lätta att operera med i städer där trafiken annars är ett problem, samtidigt som de möjliggör en högre produktivitet och effektiv transport eftersom de kan arbeta på både cykelvägar och bilvägar. Sedan starten har Bolaget genomfört över 3 000 000 leveranser och har som mål att bli Nordens ledande aktör inom last-mile mobility.