17:23:41 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
News55 driver en webbaserad nyhetssajt särskilt anpassade mot målgruppen +55. Visionen är att erbjuda nyheter som är relevant för målgruppen och som är partipolitisk obunden. Utöver den digitala tjänsten erbjuds även en tryckt papperstidning vid namn Mässtidningen. Bolaget grundades under 2015 och har idag sitt huvudkontor i Stockholm.

Kalender

2020-11-04 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-28 Ordinarie utdelning N55 0.00 SEK
2020-05-27 Årsstämma 2019
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-04 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-10 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-27 Ordinarie utdelning N55 0.00 SEK
2019-05-24 Årsstämma 2018
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-01-31 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-07 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-10-26 Extra Bolagsstämma 2018
2018-08-20 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Ordinarie utdelning N55 0.00 SEK
2018-05-30 Årsstämma 2017
2018-04-26 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-01 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 Kvartalsrapport 2017-Q2
2020-02-14 09:23:51

News55 skickar varje dag ett nyhetsbrev till målgruppen 55+. Det populära nyhetsbrevet innehåller nyheter, krönikor, quiz och annan relevant innehåll för målgruppen. Under andra veckan i februari har nyhetsbrevet passerat 150 000 stycken mottagare.

Våren 2018 inledde News55 en omstrukturering av verksamheten med syfte att utveckla intäktskanalerna. En viktig del i produktfloran har sedan dess varit det dagliga nyhetsbrev som skickas ut till News55:s mailbas.

- Vi har länge haft 150 000 mottagare som ett delmål i vår företagsresa, därför är det otroligt tillfredsställande att vi nu nått hit. Extra glädje hämtar vi från all positiv feedback från våra läsare som bekräftar att vårt nyhetsbrev är en riktigt populär produkt, säger Staffan Ekberg, Head of digital på News55.

Som tidigare kommunicerats var både oktober och november digitala rekordmånader sett till intäkter. En kraftigt bidragande orsak till detta var News55:s nyhetsbrev och den kommersiella information som når bolagets mottagare.

- Vårt samarbete med säljbolaget Cape Media har visat att våra nyhetsbrev inte bara är populära hos våra läsare utan även på annonsmarknaden, säger Staffan Ekberg