2024-06-28 08:35:00

Nightingale Health Oyj

Yhtiötiedote, sisäpiiritieto

28.6.2024 klo 9.35

Sairastumisriskien tunnistamisen ja ennaltaehkäisevän terveyden edelläkävijän Nightingale Health Oyj:n yhdysvaltalainen tytäryhtiö Nightingale Health United States, Inc. ("Nightingale Health") ja Boston Heart Diagnostics Corporation ("Boston Heart") ovat solmineet palvelusopimuksen Nightingalen Health Check -palvelun myymisestä Yhdysvalloissa. Nyt solmittu palvelusopimus sisältää pilotoinnin palvelun laajemman myynnin arvioimiseksi, minkä lisäksi osapuolet ovat sopineet aiesopimuksella pitkäaikaisesta strategisesta yhteistyöstä.

Boston Heart on Yhdysvaltojen Massachusettsin osavaltiossa sijaitseva innovatiivinen sydänterveyteen keskittynyt yritys, joka tarjoaa edistyksellisiä diagnostisia testejä tavoitteenaan vähentää sairastumisriskejä sydän- ja verisuonisairauksiin, diabetekseen sekä muihin kroonisiin sairauksiin, jotka aiheuttavat mittavia kustannuksia Yhdysvaltojen terveydenhuollon järjestelmälle.

Strategisen yhteistyön tavoite on hyödyntää Nightingale Healthin verianalyysiteknologiaa Boston Heartin palveluissa Yhdysvalloissa. Yhteistyö alkaa pilotoinnilla ja etenee vaiheistetusti kohti jatkuvaa palvelua, minkä jälkeen Nightingalen Health Check -palvelu tuodaan laajasti Boston Heartin asiakkaiden saataville. Nightingalen Health Check -palvelu tunnistaa sairastumisriskit kahdeksalle yleiselle krooniselle sairaudelle paremmin tai yhtä hyvin kuin nykyiset käytössä olevat sairastumisriskien tunnistamismenetelmät. Tämän lisäksi samasta verinäytteestä voidaan analysoida ja toimittaa myös 39 veren merkkiaineen tulokset. Osapuolet pyrkivät yhdessä tuomaan Nightingale Healthin innovatiiviset ratkaisut Yhdysvaltojen markkinoille siten, että Boston Heart toimii palvelun myyjänä ja jakelijana terveydenhuollon toimijoille.

Osapuolten tavoitteena on aloittaa pilottiprojekti viimeistään elokuussa 2024. Pilotilla ei ole vaikutusta Nightingale Healthin liikevaihtoon tai tulokseen. Pilottia seuraavien vaiheiden vaikutus Nightingale Healthin liikevaihtoon ja tulokseen riippuu tilausten määrästä, jota ei ole määritelty sopimuksessa.

"Ennaltaehkäisevä terveys on ollut missiomme yrityksen perustamisesta lähtien. Yhteistyö Boston Heartin kanssa on merkittävä askel teknologiamme hyötyjen tuomisessa Yhdysvaltojen markkinoille. Yhdessä Boston Heartin kanssa meillä on tavoite vähentää kroonisten sairauksien aiheuttamaa valtavaa rasitetta Yhdysvalloissa", kertoo Teemu Suna, Nightingale Healthin toimitusjohtaja ja perustaja.

Lisätietoja antaa:

Teemu Suna, toimitusjohtaja
ir@nightingalehealth.com

Hyväksytty neuvonantaja:
Oaklins Merasco Ltd, puh. 09 6129 670

Boston Heart Diagnosticsista

Boston Heart Diagnostics, Eurofins Scientificin (EUFI.PA) tytäryhtiö, muuttaa sydän- ja verisuonitautien ja niihin liittyvien sairauksien hoitoa tarjoamalla terveydenhuollon ammattilaisille ja heidän potilailleen edistyksellisiä, yksilöllistettyjä diagnostisia testejä sekä räätälöityjä elintapaohjelmia, jotka voivat muuttaa lääkäreiden ja potilaiden välistä tapaa viestiä sairauksista, ja parantaa terveyttä. Lue lisää: www.bostonheartdiagnostics.com

Nightingale Healthista

Nightingale Healthin missio on rakentaa kestävää terveydenhuoltoa ja vähentää terveydenhuollon eriarvoisuutta. Nightingale Health on kehittänyt maailman edistyneimmän terveystestin, joka tunnistaa yhdestä verinäytteestä keskeisten kroonisten sairauksien riskit yhdellä kertaa. Nightingale Healthin terveystesti on mahdollista skaalata koko väestölle matalin kustannuksin ja sillä voidaan korvata monet nykyisistä terveydenhuollon rutiinitesteistä. Kun sairastumisriskissä olevat henkilöt pystytään tunnistamaan, voidaan terveyspalvelut kohdentaa niitä eniten tarvitseville ja ennaltaehkäistä sairauksia tehokkaasti. Jokaisella tehdyllä terveystestillä autamme rakentamaan terveempää maailmaa.

Nightingale Healthilla on suomalainen emoyhtiö sekä tytäryhtiöt seitsemässä maassa kuten Japanissa, Yhdysvalloissa, Singaporessa ja Iso-Britanniassa. Nightingale Healthilla on terveydenhuolto- ja tutkimusasiakkaita yli 34 maassa ja yhtiön teknologiaa käytetään monissa maailman johtavissa terveyshankkeissa, kuten UK Biopankissa. Yhtiön teknologiaa on tähän mennessä käytetty yli 600 vertaisarvioidussa tutkimuksessa. Yhtiön B-sarjan osakkeet on listattu First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Lue lisää: https://nightingalehealth.com/ (https://nightingalehealth.com/fi/)