23:26:29 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-11 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-06 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2024-05-06 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2024-05-03 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-03 Årsstämma 2024
2024-02-16 Bokslutskommuniké 2023
2024-01-25 Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-27 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-14 Extra Bolagsstämma 2023
2023-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2023-05-08 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2023-05-05 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 Årsstämma 2023
2023-02-17 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-26 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-09 Ordinarie utdelning LOGI B 0.00 SEK
2022-05-09 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2022-05-06 Årsstämma 2022
2022-05-06 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-18 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-11-23 Split LOGI B 10:1
2021-11-23 Split LOGI A 10:1
2021-10-22 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-27 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-10 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2021-05-07 Årsstämma 2021
2021-05-07 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-12 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-23 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-10-15 Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2020-05-07 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-07 Årsstämma 2020
2020-02-14 Bokslutskommuniké 2019
2019-12-19 Extra Bolagsstämma 2019
2019-10-25 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-16 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-08 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2019-05-07 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-07 Årsstämma 2019
2019-02-14 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-16 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-07 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2018-05-04 Årsstämma 2018
2018-05-04 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-24 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-16 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-12 Ordinarie utdelning LOGI A 1.00 SEK
2017-05-11 Årsstämma 2017
2017-05-11 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-16 Bokslutskommuniké 2016
2016-10-19 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-18 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-04-20 Ordinarie utdelning LOGI A 1.50 SEK
2016-04-19 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-04-19 Årsstämma 2016
2016-02-24 Extra Bolagsstämma 2016
2016-02-18 Bokslutskommuniké 2015
2015-10-21 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-20 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-04-30 Ordinarie utdelning LOGI A 1.00 SEK
2015-04-29 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-04-29 Årsstämma 2015
2015-02-18 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-21 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-20 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-04-30 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2014-04-29 Årsstämma 2014
2014-04-29 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-19 Bokslutskommuniké 2013
2013-10-18 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-20 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-04-26 Ordinarie utdelning LOGI A 1.50 SEK
2013-04-25 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-25 Årsstämma 2013
2013-02-15 Bokslutskommuniké 2012
2012-10-19 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-17 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-04-27 Ordinarie utdelning LOGI A 3.00 SEK
2012-04-26 Årsstämma 2012
2012-04-26 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-17 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-25 Extra Bolagsstämma 2011
2011-10-21 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-19 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-04-15 Ordinarie utdelning LOGI A 4.50 SEK
2011-04-14 Årsstämma 2011
2011-04-14 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-18 Bokslutskommuniké 2010
2010-10-21 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-08-20 Kvartalsrapport 2010-Q2
2010-04-23 Ordinarie utdelning LOGI A 3.50 SEK
2010-04-22 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-02-19 Bokslutskommuniké 2009
2009-10-29 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-08-20 Kvartalsrapport 2009-Q2
2009-04-24 Ordinarie utdelning LOGI A 0.00 SEK
2009-04-23 Årsstämma 1
2009-04-23 Kvartalsrapport 2009-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaMid Cap Stockholm
SektorFastigheter
IndustriFörvaltning
Logistea är ett fastighetsbolag. Portföljen av fastigheter utgörs huvudsakligen av lokaler för lager, logistik och industri. Fastigheterna ägs och förvaltas under gemensamt varumärke. Verksamhet återfinns huvudsakligen inom den nordiska marknaden, där bolaget avser att utveckla fastighetsprojekt runtom större tillväxtregioner. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2017-10-24 08:00:00
Odd Molly International AB (publ) Stockholm den 24 oktober 2017
1 JULI - 30 SEPTEMBER 2017
  • Den totala nettoomsättningen uppgick till 134,5 MSEK (137,6), en minskning med 2 procent.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 53,0 procent (53,8).
  • Rörelseresultatet uppgick till 6,6 MSEK (18,8), negativt påverkat av kostnader om 4,8 MSEK kopplat till avslut och utköp av agenter och engångskostnader för organisationsförändring.
  • Resultat efter skatt uppgick till 4,9 MSEK (14,0).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,85 SEK (2,43).
  • Den totala nettoomsättningen uppgick till 342,6 MSEK (336,7), en ökning med 2 procent.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 54,5 procent (54,5).
  • Rörelseresultatet uppgick till 6,6 MSEK (24,8), negativt påverkat av kostnader om 4,8 MSEK kopplat till avslut och utköp av agenter och engångskostnader för organisationsförändring.
  • Resultat efter skatt uppgick till 2,9 MSEK (16,9).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,51 SEK (2,94).
1 JANUARI - 30 SEPTEMBER 2017
  • Den totala nettoomsättningen uppgick till 342,6 MSEK (336,7), en ökning med 2 procent.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 54,5 procent (54,5).
  • Rörelseresultatet uppgick till 6,6 MSEK (24,8), negativt påverkat av kostnader om 4,8 MSEK kopplat till avslut och utköp av agenter och engångskostnader för organisationsförändring.
  • Resultat efter skatt uppgick till 2,9 MSEK (16,9).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,51 SEK (2,94).

[removed graphic]

VD kommenterar utvecklingen 

Förändring kräver förändring 

Marknaden

I rapporten för det första halvåret 2017 avslutade jag min kommentar att Odd Molly rustar för fortsatt stora förändringar på marknaden. Och trenden med en tuff och rabattdriven marknad fortsätter. Den starka försäljning vi hade i detaljhandelssegmentet under slutet av det andra kvartalet följdes inte upp på samma sätt i det tredje kvartalet. Tillväxttakten i våra egna kanaler var lägre än tidigare, bland annat till följd av tuffa jämförelsetal motsvarande period föregående år, medan vi å andra sidan såg ett minskat tapp inom grossistförsäljningen till återförsäljare. Koncernens omsättning som helhet backade 2 procent i kvartalet.

Satsningar som belastar kvartalets resultat

I halvårsrapporten sa vi också att vi ständigt måste vara lyhörda och säkerställa att vi frigör resurser för att satsa där vi ser störst förutsättning för lönsam tillväxt. Under kvartalet har vi genomfört en rad förändringar både i den egna organisationen och bland de agenter som representerar Odd Molly på den internationella arenan. Inom distributionsnätet har vi genomfört flera skiften och bytt ut agenterna i Tyskland, Frankrike och Österrike medan vi utvärderar en ny lösning i Storbritannien. De nya agenterna har en stark närvaro bland kunder och kanaler som utvecklas bäst i respektive land, och vi ser fram emot nya samarbeten samtidigt som vi har respekt för att det tar tid för nya agenter att vända utvecklingen på en marknad. Den interna organisationsförändringen ökar internationellt och digitalt fokus. Dessa offensiva satsningar belastar kvartalets resultat med engångskostnader på 4,8 MSEK. De extra kostnaderna i kombination med en något lägre försäljning gör att resultatet för kvartalet hamnar en bra bit under förra året.

Förändringsresan fortsätter

Vi gör fortsatta satsningar på e-handeln och ser våra fysiska butiker som viktiga varumärkesbärare med lönsamhetskrav. Vi har anställt en ny Creative Director med ansvar för varumärkesutveckling, anpassat säljorganisationen för internationell expansion i alla kanaler och slagit fast en ny sortimentsstrategi som är mer optimerad för respektive kanal. Vi anpassar arbetssätt och organisation och söker ständigt efter effektiviseringar och besparingar där vi ser möjligheter.

Som ett led i att skapa löpande nyhetsvärde inom vårt livsstilskoncept lanserar vi snart Odd Mollys första skidkollektion, en kollektion som känns helt rätt både i form av hållbarhet i material och produktionsprocess samt i design och komfort. Odd Mollys strumpor lyser också upp under hösten och vår satsning på underkläder går bra och hittar nya återförsäljare.

Odd Molly förändras med marknaden och nya konsumtionsmönster, vi måste därför vara både snabba och långsiktiga. Vi arbetar löpande med vårt förändringsarbete där vi nått flera viktiga milstolpar. 2017 blir ett år då vi vidtar åtgärder som kostat på kort sikt, men som främjar målen att stärka vår position i Norden och expandera Odd Mollys livsstilskoncept internationellt.

Anna Attemark, VD