Bifogade filer
Kurs & Likviditet
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Gaming |
Qiiwi Games lämnar härmed en statusuppdatering kring bolagets fokus inom respektive speltitel.
Affärsområdet "Branded Games":
(Speltitlar inom affärsområdet "Branded Games" är spel som Qiiwi utvecklar och publicerar under globalt världskända varumärken i samarbete med licensägare.)- Midsomer Murders: Words, Crime & Mysteries (Word)
I ordspelet Midsomer Murders arbetar bolaget vidare med tillägg av mer innehåll samtidigt som teamet nu utvärderat klart den nya funktionen som erbjuder "Hidden Objects-funktionalitet". Denna funktion har visat sig ge en total positiv effekt på nyckeltalen som speltiteln presterar vilket gjort att funktionen nu är aktiverad för samtliga spelare. Just nu finns det stöd för Hidden Objects-upplevelser i spelets första fall och teamet jobbar nu på att lägga till denna funktionalitet i fler fall i spelet.
Marknadsföringsfokus är fortsatt framför allt mot den amerikanska marknaden. Utöver traditionell "performance marketing " planerar bolaget att inom kort genomföra en kampanj riktad specifikt mot Amazon-enheter i USA.- Kitchen Nightmares: Match & Renovate (Match-3)
- MasterChef: Match & Win (Match-3)
- Extreme Makeover: Home Edition (Match-3)
- Hell's Kitchen: Match & Design (Match-3)
- Coronation Street: Words & Design (Word)
I Coronation Street arbetar bolaget vidare med Live Operations vilket innebär optimeringar, tillägg av mer innehåll och nivåer samt arbete för att öka intäkten per daglig aktiv spelare.
Affärsområdet "Own Ips/Egna spel"- Word Solitaire: Cards & Puzzle
Bolagets nya ordspel Word Solitaire inledde en global mjuklansering den 14 mars 2022. I Word Solitaire är spelarens mål att bygga ord utifrån ett visst antal tillgängliga bokstäver placerade på spelkort.
Spelmekaniken i Word Solitaire är en blandning mellan Patiens och Scrabble. Genom att använda ett visst antal kortbokstäver på spelplanen låser spelaren upp andra kort. Målet är att rensa brädet från samtliga kort och få så hög poäng som möjligt.
Teamets fokus nu är att under vecka 12 uppdatera spelet för att inkludera flertalet sociala element så som topplistor och möjlighet att se sina vänner på spelplanen för de som kopplar sin spelsession via Facebook. Detta bedöms öka spelglädjen och tävlingsmomentet.
Utöver detta arbetar teamet på att förbättra svårighetsgraden på nivåerna, lägga till fler speltyper i pusselvyn samt lägga till stöd för språken franska, italienska, tyska och spanska vilket då innebär att speltiteln stöder EFIGS (engelska, franska, italienska, tyska och spanska).
Utvärdering av speltitelns mjuklansering genomförs primärt i Sverige och USA. Utöver ordspelsmekaniken som nyttjas i Word Solitaire ser bolaget många andra typer av spelmekaniker att utvärdera på den meta plattform i stadsmiljö som utvecklats i samband med framställningen av spelet vilket innebär att fler spelprototyper i närtid är planerat att testas.- Wordington: Words & Design
Wordington har den senaste tiden fått ett nytt utseende på sin butik inne i spelet vilken har visat sig ha en positiv effekt på hur stor andel av spelarna som genomför köp i spelet.
Teamet arbetar just nu på en ny funktion som innebär att spelare kommer kunna spela andra typer av mini-spel i samband med att man tar sig vidare i spelets berättelse. Denna nya funktion kommer att A/B-testas innan den aktiveras för samtliga spelare med förhoppningen att den kan öka kvarhållningsgraden av spelare i spelet.
Utöver detta är planen att inom kort tillföra mer resurser till Wordington för att få till större förändringar i spelets innehåll och funktionalitet vilket i sin tur kan ge positiva effekter på spelets nyckeltal och leda till ett förbättrat marknadsföringsresultat.- Backpacker®
- Puzzleton: Match & Design
Puzzleton är en speltitel som bolaget inte arbetar aktivt med men som fortsatt bedöms nå en sådan nivå av organiska installationer och intäkter att den fortsatt är attraktiv att ha kvar i spelportföljen, framför allt i form av att korsmarknadsföra spelare till bolagets övriga speltitlar i spelportföljen som presterar högre livstidsvärde per spelare.
För ytterligare information:
Erik Dale Rundberg, VD, Qiiwi Games AB
Telefon: +46709260697
erik@qiiwi.com
Certified Adviser:
Aktieinvest FK AB
Telefon: +46 8 506 517 03
rutger.ahlerup@aktieinvest.se
Om Qiiwi Games:
Qiiwi Games är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna Trivia, Match-3 och Word/Puzzle. Bolagets slogan är "Adventures for Everyone".