13:40:41 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-20 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-07 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-07-24 Extra Bolagsstämma 2024
2024-05-10 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.70 SEK
2024-05-08 Årsstämma 2024
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.60 SEK
2023-05-04 Årsstämma 2023
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-03 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.60 SEK
2022-05-04 Årsstämma 2022
2022-05-03 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-05 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-06 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.60 SEK
2021-05-05 Årsstämma 2021
2021-05-04 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-05 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-07 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.30 SEK
2020-05-06 Årsstämma 2020
2020-05-05 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-20 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-07 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-23 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-09 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.00 SEK
2019-05-08 Årsstämma 2019
2019-05-07 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-21 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-08 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-23 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-03 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-26 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.15 SEK
2018-04-25 Årsstämma 2018
2018-02-22 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-09 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-10-05 Split RAIL 1:5
2017-09-25 Extra Bolagsstämma 2017
2017-08-24 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-04 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-04-27 X-dag ordinarie utdelning RAIL 3.30 SEK
2017-04-26 Årsstämma 2017
2017-02-23 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-10 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-25 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-09 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-04-22 X-dag ordinarie utdelning RAIL 3.00 SEK
2016-04-21 Årsstämma 2016
2016-02-25 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-05 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-27 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-07 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-04-22 X-dag ordinarie utdelning RAIL 3.00 SEK
2015-04-21 Årsstämma 2015
2015-02-26 Bokslutskommuniké 2014
2014-11-06 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-28 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-05-08 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-04-08 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.00 SEK
2014-04-07 Årsstämma 2014
2014-02-27 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-07 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-22 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-05-14 Årsstämma 2013
2013-05-02 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-02-28 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-01 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-22 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-07-16 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.00 SEK
2012-07-13 Årsstämma 2012
2012-05-10 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-29 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-03 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-09-30 Extra Bolagsstämma 2011
2011-08-25 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-05-12 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-04-06 Årsstämma 2011
2011-02-24 Bokslutskommuniké 2010
2010-11-11 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-05-11 Kvartalsrapport 2010-Q1
2010-03-19 X-dag ordinarie utdelning RAIL 0.00 SEK
2010-02-25 Bokslutskommuniké 2009
2009-11-27 Kvartalsrapport 2009-Q3
2009-04-17 Split RAIL 200:1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorTjänster
IndustriFordon & Transport
Railcare Group är en industrikoncern med verksamhet inom järnvägsindustrin. Idag innehas affärsinriktning inom underhåll av järnvägar runtom den skandinaviska marknaden. Störst kompetens återfinns inom hantering av kablar och överskottsmassor, snöröjning, renovering, byggnation och tillhandahållande av dragfordon. Bolagets huvudkontor ligger i Skelleftehamn.
2023-06-19 10:00:00
Railcare's transport operations continue to grow and in an agreement with Norwegian Trainpoint, five locomotives of the Effishunter 1000 model have now been leased. The locomotives have better environmental performance and an on-board system adapted to the new ERTMS* signaling system. The first four locomotives have now been approved by the Swedish Transport Agency and can begin to be used in traffic.

“It is the first time this type of locomotive has been run on the Swedish railway. We will use them as standby locomotives within the framework of the agreements we have with Trafikverket”, says Johan Hansén, Manager for Transport Operations.

The standby locomotive is used for clearing and transporting railway vehicles that have been involved in an adverse event or suffered a breakdown on the railway network managed by Trafikverket.

“The new Effishunter locomotives have, among other things, a lower diesel consumption with so-called Stage V engines, which was a requirement from the Swedish Transport Administration in the procurement of standby locomotives. The locomotives are also equipped with both ATC and ETCS as on-board systems, which means that we can handle the transition to the new signaling system when it is implemented on the Swedish railway”, says Johan and concludes:

“These locomotives are a step in gradually upgrading our locomotive fleet, to ensure future assignments based on both technical and environmental requirements.”

* ERTMS is an abbreviation for the European Rail Traffic Management System. The purpose of the new signaling system is to increase automation and safety, streamline the use of the railway network, and enable traffic between EU countries. When the new signaling system is implemented on the Swedish railway, the on-board systems need to be changed in all locomotives; from today's ATC (Automatic Train Control) to ETCS (European Train Control System).