Fredag 27 December | 00:10:19 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Tid*
2025-02-25 17:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-19 - X-dag ordinarie utdelning RMDX 0.00 SEK
2024-04-18 - Årsstämma
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-16 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-08-15 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-21 - X-dag ordinarie utdelning RMDX 0.00 SEK
2023-04-20 - Årsstämma
2023-02-27 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriInfrastruktur
Railway Metrics and Dynamics är ett IT-bolag. Bolaget har utvecklat och säljer en systemplattform för analys och övervakning av transport och infrastruktur i realtid. Systemplattformen bygger sensorteknik som riktas mot flera olika typer av marknader med fokus på tåg och järnvägsinfrastruktur. Bolaget är verksamma i Europa och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-08-30 11:44:51

I dag skickas den första leveransen av 25 kameror ut till en statlig kund. Men det höga tempot i monteringsanläggningen i Karlsborg håller i sig.

Under våren erhöll Railway Metrics and Dynamics en rad ordrar på både PMU:er och backkameror. Detta tillsammans med långt framskridna diskussioner om ytterligare beställningar föranledde beslutet om att inleda serieproduktion. 120 PMU:er och 100 backkameror skulle tillverkas - och 25 av kamerorna har nu skickats ut till en stor statlig kund.

- Intresset för våra backkameror har varit stort, och serieproduktionen innebär att vi går mot stigande intäkter enligt den affärsmodell vi valt att arbeta efter, säger Jan Lindqvist, VD på Railway Metrics and Dynamics.

Samtidigt som kamerorna monteras förbereds också tillverkningen av en ny produkt - en hållare för bildskärmar som enkelt fästs i de enheter som används vid fjärstyrning med radiokontroll när tåg.
- Det här tillbehöret kan ge väsentliga tidsbesparingar, med förbättrad uppsikt och högre precision när tågsätt manövreras på terminaler eller bangårdar, avslutar Jan Lindqvist.