11:58:12 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-13 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-18 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2024-05-15 Årsstämma 2024
2024-04-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-14 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2023-06-13 Årsstämma 2023
2023-04-26 Extra Bolagsstämma 2022
2023-04-25 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-11 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-11 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2022-05-10 Årsstämma 2022
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-03 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-12 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-12 Ordinarie utdelning READ 0.00 SEK
2021-05-11 Årsstämma 2021
2021-05-06 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Readly är verksamma inom mediebranschen. Bolaget erbjuder ett brett utbud av digitala abonnemangstjänster, där plattformen sammankopplar ett flertal förlag och utgivare på global nivå. Användarna består huvudsakligen av privata aktörer som signar upp sig via prenumeration för att vidare få ta del av dagstidningar, magasiner, reportage, intervjuer och olika skildringar i mobilanpassat format. Bolaget innehar störst närvaro inom den europeiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2023-05-24 07:30:00

Readly utökar sitt globala samarbete med Lidl där nu Lidl Plus-kunder i Frankrike erbjuds digital tillgång till mer än 7000 digitala magasin och dagstidningar. Det strategiska partnerskapet med Lidl har sedan tidigare lanserats i Storbritannien, Sverige, Tyskland, Österrike och Schweiz.

[image]

Sedan Readly lanserades i Frankrike i november 2022 har flera partnerskap etablerats med välkända varumärken på marknaden såsom Groupon, Huawei, Glossybox och N26 bank. Under maj har Readly även lanserat sitt franska partnerskap med den populära stormarknadskedjan Lidl. Samarbetet finns redan på ett flertal andra marknader.

- Vi är mycket glada över att samarbeta med Lidl i Frankrike för att erbjuda deras kunder möjligheten att upptäcka obegränsad inspiration och underhållning i vår ledande app. Dagligvaruhandeln utvecklar kontinuerligt sina kunders digitala upplevelse och detta partnerskap erbjuder ett spännande sätt att locka nya användare till vår plattform. Vi vet från vår data att konsumenter uppskattar att bli introducerade till digitala erbjudanden genom varumärken som de litar på och har handlat med under lång tid och Lidl har ett starkt varumärkesförtroende och en stor, lojal kundbas. Vi är stolta över att samarbeta med en marknadsledare som Lidl i Frankrike och på våra olika marknader, säger Marie-Sophie von Bibra, Chief Marketing Officer på Readly.
 

Lidl är känt för att ge sina kunder kvalitativa produkter med lägsta möjliga pris och samarbetet med Readly innebär att användare av Lidl Plus-appen får ett erbjudande med två månaders gratis läsning och tillgång till hela Readlys katalog med över 7000 digitala magasin och dagstidningar.

Om Readly
Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7000 magasin och tidningar. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2022 uppgick omsättningen till 592 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm. https://corporate.readly.com

Om Lidl
Med 1 580 stormarknader och 48 000 anställda erbjuder Lidl France ett koncept för unik distribution centrerad på närhet och enkelhet i erbjudandet. Lidl erbjuder ett utvalt sortiment av produkter där nästan 90% utgörs av eget varumärke samt ett enda pris i hela Frankrike med bästa valuta för pengarna - en modell som har gjort det möjligt för Lidl France att sticka ut och attrahera de franska konsumenterna. Varumärket röstades fram som bästa butikskedja 2022-2023 i kategorierna Matbutik och Frukt & Grönsaker för 11:e året i rad.