22:36:25 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-13 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-04 Årsstämma
2024-05-31 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2024-05-16 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-29 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-16 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 Årsstämma
2023-05-11 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-31 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma
2022-05-12 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-04 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma
2021-05-12 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-17 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-04 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-28 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2020-05-27 Årsstämma
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-04 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-10 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-27 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2019-05-24 Årsstämma
2019-05-15 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-01-31 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-07 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-10-26 Extra Bolagsstämma 2018
2018-08-20 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 X-dag ordinarie utdelning RLVNC 0.00 SEK
2018-05-30 Årsstämma
2018-04-26 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-01 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 Kvartalsrapport 2017-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Relevance Communication Nordic är verksamt inom underhållningsbranschen och driver en webbaserad nyhetssajt särskilt anpassade mot målgruppen +55. Visionen är att erbjuda nyheter som är relevant för målgruppen och som är partipolitisk obunden. Utöver den digitala tjänsten erbjuds även PS, som är en mediekanal inom ekonomi och näringsliv. Bolaget grundades år 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-07-05 13:28:57

Medan många medier alltjämt kämpar med såväl trafik som annonsintäkter på en utmanande marknad går Relevance Communication mot strömmen med sajterna Dagens PS, News55 och Realtid. Under första halvåret ökade annonsintäkterna med 110 % för sajten Dagens PS. Samtidigt ökade trafiken till Realtid med 75 % under första månaden efter övertagandet som skedde den tredje juni i år.

Den kraftiga intäktsökningen genereras av en mycket stark trafik och lyckade samarbeten med olika annonsleverantörer. Totalt har sajten Dagens PS lyckats generera annonsintäkter på strax över nio miljoner kronor, enbart via trafik, under första halvåret, varav drygt fem miljoner har genererats under det andra kvartalet. Det markerar ett nytt rekord för annonsintäkter för Dagens PS och innebär en ökning med 110% jämfört med första halvåret föregående år och för andra kvartalet 101% jämfört med samma kvartal föregående år.

För Relevance Communications vd Fredrik Lundberg är de fortsatt ökade intäkterna ett kvitto på att relevant innehåll gynnar alla.

- Annonsintäkterna är en viktig del i vår tillväxt samtidigt som vi har stort fokus på andra intäktsströmmar också såsom partnerskap och nya vertikaler. Genom att skapa innehåll av hög kvalité som engagerar våra läsare så skapar vi också möjligheter för våra annonsörer där man når relevanta målgrupper i våra kanaler. Vilket såväl trafiken som intäkterna är ett bevis på, förklarar Fredrik Lundberg

Genom stärkta annonssamarbeten ser man också möjligheten att utöka annonsaffären ytterligare i takt med ökad trafik. Och inte enbart till sajten Dagens PS utan också bolagets andra mediekanaler News55 och det nyligen förvärvade Realtid.

- Genom att samla nishade medier med stark trafik och stor tillväxtpotential under Relevance Communication så har vi skapat något som ger såväl läsare som annonsörer relevanta mediekanaler som engagerar. Att vi lyckas öka trafiken till Realtid med 75 % på bara en månad visar på potentialen i våra nischade medier, säger Fredrik Lundberg