18:09:53 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2025-02-28 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-31 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-30 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-31 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2024-05-30 Årsstämma 2024
2024-04-30 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-28 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-01 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2023-05-31 Årsstämma 2023
2023-04-28 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-31 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-03 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-03 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2022-06-02 Årsstämma 2022
2022-04-29 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-28 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-22 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-29 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-09-30 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2021-05-27 Årsstämma 2021
2021-04-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-26 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-19 Extra Bolagsstämma 2020
2020-07-31 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-29 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2020-05-28 Årsstämma 2020
2020-04-30 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-28 Bokslutskommuniké 2019
2019-12-16 Extra Bolagsstämma 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-07-31 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-24 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2019-05-23 Årsstämma 2019
2019-04-30 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-31 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-07-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-25 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2018-05-24 Årsstämma 2018
2018-04-30 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-28 Bokslutskommuniké 2017
2017-10-31 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-07-31 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-17 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2017-05-16 Årsstämma 2017
2017-04-28 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-28 Bokslutskommuniké 2016
2016-10-31 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-07-29 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-19 Årsstämma 2016
2016-05-13 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2016-04-29 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-29 Bokslutskommuniké 2015
2015-10-30 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-07-31 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-05-13 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2015-05-12 Årsstämma 2015
2015-04-30 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-01-30 Bokslutskommuniké 2014
2014-10-31 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-07-31 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-04-30 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-28 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2014-02-27 Årsstämma 2014
2014-01-31 Bokslutskommuniké 2013
2013-10-28 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-07-31 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-07-24 Split SAFE 50:1
2013-07-01 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2013-06-28 Årsstämma 2013
2013-04-30 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-01-31 Bokslutskommuniké 2012
2012-06-28 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-04-04 Extra Bolagsstämma 2012
2012-03-30 Kvartalsrapport 2012-Q2
2011-12-20 Kvartalsrapport 2012-Q1
2011-11-25 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK
2011-11-24 Årsstämma 2012
2011-09-27 Bokslutskommuniké 2011
2011-06-28 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-03-29 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-01-13 Kvartalsutdelning SAFE 0
2011-01-12 Årsstämma 2011
2010-12-23 Kvartalsrapport 2011-Q1
2010-09-27 Bokslutskommuniké 2010
2010-06-28 Kvartalsrapport 2010-Q3
2010-03-29 Kvartalsrapport 2010-Q2
2009-12-28 Kvartalsrapport 2009-Q1
2009-11-20 Ordinarie utdelning SAFE 0.00 SEK

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorIndustri
IndustriFordon
Safe at Sea är en teknisk utvecklare av säkerhetslösningar. Bolaget utvecklar SAR system, Search and Rescue System. I produktsortimentet ingår produkter som vattenskotrar, höj- och sänkbara ställningar och släpvagnar. Produkterna används huvudsakligen bland räddningstjänster, och verksamhet och försäljning innehas på global nivå. Huvudkontoret ligger i Hisings Backa.
2022-10-19 17:10:34

Komplettering beträffande intäkten rörande den sålda ElEcoRunnern. Priset angavs ej i pressmeddelandet då båtens pris ej ännu är fastställt. Båten kommer att fortsätta användas som prototyp och utvärderingsunderlag av Safe at Sea AB och Sjöräddningssällskapet. Under dagen genomförde Safe at sea AB (publ) ihop med sina projektpartners den demo- och mediadag som varit planerad sedan september. I samband med demonstrationen såldes den första ElEcoRunnern till Sjöräddningssällskapet. 

Safe at Sea och Sjöräddningssällskapet har samarbetat i utveckling av ElEcoRunner-konceptet sedan projektet startade 2019. Utvecklingen av ElEcoRunner är ett gemensamt initiativ, för att visa hur man kan göra sjöräddning och andra viktiga verksamheter på vatten fossilfria, och möta den stora efterfrågan på små utsläppsfria räddningsbåtar. Sjöräddningssällskapet som med utvecklingen av RescueRunner år 2003 var pionjärer inom utvecklingen av lätta och flexibla räddningsbåtar, fortsätter att ligga i framkant genom dels sitt engagemang i projektet dels sitt köp av det allra första ElEcoRunner-systemet.

I samband med den tragiska helikopterolyckan i Göteborgs skärgård 2003, som ledde fram till utvecklingen av RescueRunner så tillverkades sex stycken RescueRunners. Alla sex namngivna efter de besättningsmedlemmar som omkom i olyckan. En av dessa namngavs till minne av Owe Persson, och det är just denna båt som konverterats till ElEcoRunner och därmed får nytt liv som elektrisk, emissionsfri och tyst räddningsbåt.

"Vi är övertygade om att det framöver kommer att bli tystare i hamnar och runt badplatser, och att det nu finns en lösning för de som är begränsade och inte får lov att använda konventionella förbränningsmotorer." säger en glad Kaj Lehtovaara, en av projektutvecklarna på Safe at Sea.

Båten som säljs till Sjöräddningssällskapet är den båt som Safe at Sea under projektet har byggt och man kommer fortsättningsvis använda båten för vissa tester och vidareutveckling.

"En fantastisk dag där våra projektpartners tillsammans kunde visa upp denna revolutionerande miljövänliga räddningsbåt. Vi har nu en första färdig konceptbåt och ser ett stort intresse för ElEcoRunner och ElEcoDrive, den elektriska drivlinan som kan ersätta förbränningsmotorn i våra olika plattformar." säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea AB (publ).

[image]