20:46:45 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-31 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-07 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-08 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-13 Split SLG B 1000:1
2023-06-14 Årsstämma 2023
2023-06-01 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2023-05-10 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-09 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-09 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2022-06-08 Årsstämma 2022
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-04 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-04 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-09 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2021-06-08 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-06 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-30 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2020-06-29 Årsstämma 2020
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-26 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-27 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-03 Årsstämma 2019
2019-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2019-05-22 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-21 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-22 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2018-05-30 Årsstämma 2018
2018-05-23 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-21 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2017-05-30 Årsstämma 2017
2017-05-24 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-22 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-23 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-24 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-06-29 Årsstämma 2016
2016-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2016-05-25 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-24 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-25 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-26 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2015-05-27 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-25 Bokslutskommuniké 2014
2014-11-26 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-27 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2014-06-26 Årsstämma 2014
2014-05-21 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-21 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-27 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-28 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-07-01 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2013-06-28 Årsstämma 2013
2013-04-29 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-19 Extra Bolagsstämma 2013
2013-03-27 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-28 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-29 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-06-14 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2012-06-13 Årsstämma 2012
2012-05-23 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-22 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-16 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-31 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-06-20 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2011-06-16 Årsstämma 2011
2011-05-11 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-16 Bokslutskommuniké 2010

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Safe Lane Gaming (SLG) är ett spelbolag. Bolaget är ett tillväxtbolag med fokus på förvärv och utveckling av spel för en global spelmarknad. Bolaget tillhandahåller spel för en bred kundgrupp varav BattleCamp är det första på samtliga tillgängliga mobil-plattformar för allmänheten och säljs globalt. Bolaget har sitt säte och huvudkontor i Stockholm.
2022-12-21 15:02:15

Vi är nära julen nu, hösten har gått fort fram och vintern är redan här. Sedan förra uppdateringen i oktober har det hänt saker och vi blickar framåt mot ett väldigt spännande 2023 för oss på Safe Lane Gaming, eller “SLG” som vi även kallas.

Det världsekonomiska läget som råder påverkar alla bolag direkt eller indirekt. Vi ser oss dock som bra positionerade i en mindre konjunkturkänslig bransch där intäkterna drivs av många små transaktioner. I takt med att spelbranschen mognat och antalet spelstudios ökat, är vi dock ödmjuka för att konkurrensen hårdnat, framförallt när det gäller att nå ut med nya spel. Därför är det extra viktigt att vi nu jobbar än mer fokuserat på det som bolaget är bäst på, Hyper Casual Gaming genren. Vår långa erfarenhet inom mobilsspelutveckling med framgångsrika spelsläpp inom Hyper Casual är det som banar vägen framåt för oss.

Vårt samarbete med Voodoo värderar vi högt. Med hög konkurrens på spelmarknaden är vårt etablerade partnerskap med en av de största aktörerna på marknaden en tillgång för oss. Utöver det pågående arbetet med Voodoo så har vi aktiva och återkommande diskussioner med de övriga största förläggarna (“publishers”) på marknaden. Allt för att vi ska vara ständigt uppdaterade och vara rätt positionerade när det kommer till att göra framgångsrika spelsläpp inom Hyper Casual genren.

I slutet på oktober gjorde jag en intervju med Analyst Group (intervju) där vi pratade lite mer om var SLG står och vart vi är på väg. Vårt fokus framåt handlar mycket om etableringen av SLG som ett Powerhouse inom Hyper Casual. Jag tycker det saknas information om hantverket och arbetet bakom spelutveckling. Då vi är ett noterat bolag med många aktieägare ser jag ett stort värde i att förklara mer kring hur vi jobbar. Jag vill skapa en bättre koppling mellan det som vi redovisar i våra delårsrapporter och vad vi gör på daglig basis. Därför har vi de senaste veckorna producerat en liten videoserie. Här går vi närmare in på processen kring hur vi jobbar och kopplar det till vad vi hoppas kunna få ut av arbetet. Mer information kommer inom kort.

Framåt kommer vi prata om våra spel i två tydliga kategorier - Hyper Casual och Övriga Spel.

Inom Hyper Casual pågår arbetet med Dig This 2. Som vi tidigare kommunicerat är spelet i Soft Launch och tillsammans med Voodoo jobbar vi nu med att kunna lansera spelet globalt. De senaste veckorna har det handlat om att få till en del nya funktioner i spelet som är oprövade sedan tidigare och att optimera befintliga saker i spelet. Parallellt med utvecklingen testas allt löpande mot våra användare för att se hur de nya funktionerna, optimeringarna och förändringarna påverkar spelandet. Spelet finns tillgängligt på svenska marknaden och kan laddas ner här: iOS eller Google Play. Utöver Dig This 2 har vi under hösten genomfört några speltester som vi inte valt att jobba vidare med. Vi har även hunnit sätta igång arbetet med nya spelprototyper.

Inom kategorin Övriga spel är det fokus på Battle Camp där vi inom kort släpper en juluppdatering,  samtidigt som planeringen för spelets kommande uppdateringar och events under 2023 är i full gång.

I etableringsarbetet av att bli ett Powerhouse inom Hyper Causal planerar vi för att bli fler personer under 2023 och rekryteringsarbetet är redan igång. Parallellt med att rekrytering pågår finns det också tankar kring samarbeten och förvärv som skulle kunna accelerera etableringen.

Hoppas att många av er hittar tid under julen att ladda hem mobilspel från vår spelportfölj och bekanta er med de spel som vi jobbar med varje dag. En av de roligaste sakerna med spelutveckling är att få dela resultatet med andra! Vi på Safe Lane Gaming vill önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Arvid Klingström,
VD Safe Lane Gaming