07:57:54 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-31 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-07 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-08 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-13 Split SLG B 1000:1
2023-06-14 Årsstämma 2023
2023-06-01 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2023-05-10 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-09 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-09 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2022-06-08 Årsstämma 2022
2022-05-19 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-04 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-04 Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-09 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2021-06-08 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-06 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-26 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-30 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2020-06-29 Årsstämma 2020
2020-05-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-26 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-27 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-03 Årsstämma 2019
2019-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2019-05-22 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-21 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-22 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2018-05-30 Årsstämma 2018
2018-05-23 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-21 Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2017-05-30 Årsstämma 2017
2017-05-24 Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-22 Bokslutskommuniké 2016
2016-11-23 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-24 Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-06-29 Årsstämma 2016
2016-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2016-05-25 Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-24 Bokslutskommuniké 2015
2015-11-25 Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-26 Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2015-05-27 Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-25 Bokslutskommuniké 2014
2014-11-26 Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-27 Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-06-27 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2014-06-26 Årsstämma 2014
2014-05-21 Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-21 Bokslutskommuniké 2013
2013-11-27 Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-28 Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-07-01 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2013-06-28 Årsstämma 2013
2013-04-29 Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-19 Extra Bolagsstämma 2013
2013-03-27 Bokslutskommuniké 2012
2012-11-28 Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-29 Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-06-14 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2012-06-13 Årsstämma 2012
2012-05-23 Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-22 Bokslutskommuniké 2011
2011-11-16 Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-31 Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-06-20 Ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2011-06-16 Årsstämma 2011
2011-05-11 Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-16 Bokslutskommuniké 2010

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Safe Lane Gaming (SLG) är ett spelbolag. Bolaget är ett tillväxtbolag med fokus på förvärv och utveckling av spel för en global spelmarknad. Bolaget tillhandahåller spel för en bred kundgrupp varav BattleCamp är det första på samtliga tillgängliga mobil-plattformar för allmänheten och säljs globalt. Bolaget har sitt säte och huvudkontor i Stockholm.
2023-05-10 08:30:03

Publiceringsdatum: Stockholm, 10 maj 2023

Nedan presenteras en sammanfattning av delårsrapport 1 2023 från Safe Lane Gaming. Delårsrapporten finns tillgänglig på hemsidan https://safelanegaming.com/for-investors/ och som bifogad fil. 

Finansiell översikt, Q1 2023

  • Nettoomsättning uppgick till 8,4 MSEK (14,3 MSEK). Minskningen om 42% i jämförelse med samma period föregående år förklaras av uteblivna spellanseringar.
  • EBITDA uppgick till 1,5 MSEK (6,8 MSEK), en minskning om 78%. Förändringen beror främst på lägre omsättning men även högre personalkostnader kopplat till fler anställda jämfört med samma period föregående år.
     
Koncernen (MSEK) Q1 2023 Q1 2022 Helår 2022
Totala intäkter 8,4 14,3 46,7
EBITDA 1,5 6,8 17,7
Avskrivningar goodwill −10,9 −10,8 −43,3
Resultat efter finansiella poster −12,3 −15,5 −53,1
Balansomslutning 175,4 224,4 187,9
Soliditet (%) 60,1% 30,7% 61,0%
Resultat per aktie (SEK) 0,00 −0,01 −0,02
Moderbolaget (MSEK) Q1 2023 Q1 2022 Helår 2022
Totala intäkter 1,1 0,6 1,5
EBITDA −0,6 −1,3 −5,2
Resultat efter finansiella poster −2,0 −11,1 −94,7
Balansomslutning 295,5 350,5 297,4
Soliditet (%) 72,4% 55,7% 71,6%
Resultat per aktie (SEK) 0,00 0,00 −0,01

VD har ordet

“Ett intensivt arbete med översyn av vår spelportfölj samtidigt som nya prototyper har testats och Dig This 2 gjordes tillgängligt på samtliga marknader i slutet på kvartalet.”

Resultatmässigt är kvartalet svagare än vad vi vill kunna visa upp. Vi har tagit lite högre kostnader under kvartalet för att få igång det nya utvecklingsteamet för Battlecamp samt att vi har ökat våra personalkostnader enligt plan, både genom nya roller på befintlig personal samt nyanställning. I jämförande kvartal, Q1 2022, är den största skillnaden i intäkter kopplad till att vi hade spel som fortfarande befann sig i en starkare intäktsgenererande fas.

Jag är oförändrat positiv till vår position på marknaden och vår uttalade strategi med egenutvecklade mobilspel. Flera av oss i management-teamet investerade under kvartalet i bolaget och jag ser att vi har en hög kapacitet som kommer göra att vi fortsatt levererar nya spel som testas på marknaden. Det är vårt recept till framgång!

Under årets första kvartal så släpper vi Dig This 2 globalt. Det känns bra att prototyp nr 19 går hela vägen till global lansering. Detta är ett kvitto på att vår process fungerar enligt plan. Vi vill att var tjugonde marknadstestad prototyp går till globalt spelsläpp. Som vi redan nämnt så är intäktsnivåerna från Dig This 2 väsentligt lägre än vad vi sett från andra spel, men vi arbetar vidare med spelet tillsammans med Voodoo för att se om och hur vi kan få ut mer av spelet över tid.

Tillsammans med Fantastico Studios i Italien så utvecklar vi nu också Duck Race för andra spelplattformar där Nintendo Switch kommer att vara först ut. Detta samarbete är strategiskt högintressant då vi kan addera nya intäktsströmmar från våra redan skapade spel.

Under kvartal 1 2023 har arbetet med översynen av vår spelportfölj tagit fart. Detta arbete är primärt fokuserat på “Other Games”. Denna översyn sker parallellt med vidareutvecklingen av spelen där vi har en hel del intressanta saker i vår road map. Jag ser möjligheter och hoppas att vi snart kan återkomma kring de resultat som kommer ur detta arbete.


Denna information är sådan som Safe Lane Gaming AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-05-10 08:30 CET.