10:36:52 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2020-10-09 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2020-10-08 Årsstämma 2021
2020-09-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-09-22 Extra Bolagsstämma 2020
2020-09-14 15-6 2020
2020-06-30 Bokslutskommuniké 2020
2020-03-31 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-01-08 Kvartalsrapport 2020-Q2
2019-10-31 Kvartalsrapport 2020-Q1
2019-10-11 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2019-10-10 Årsstämma 2020
2019-07-31 Bokslutskommuniké 2019
2019-04-30 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-02-22 Extra Bolagsstämma 2019
2019-01-08 Kvartalsrapport 2019-Q2
2018-10-04 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2018-10-03 Årsstämma 2019
2018-07-31 Bokslutskommuniké 2018
2018-04-30 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-01-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2017-10-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2017-10-05 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2017-10-04 Årsstämma 2018
2017-07-31 Bokslutskommuniké 2017
2017-04-28 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-01-31 Bokslutskommuniké 2016
2017-01-31 Kvartalsrapport 2017-Q2
2016-10-28 Kvartalsrapport 2017-Q1
2016-09-28 Årsstämma 2017
2016-08-01 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2016-07-29 Bokslutskommuniké 2016
2016-04-29 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-01-29 Kvartalsrapport 2016-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorHandel & varor
IndustriSällanköpsvaror
Sleepo är en återförsäljare av möbler och övrig heminredning. Idag erbjuds ett flertal olika produkter via bolagets E-handelssida som exempelvis sängar, soffor, möbler, belysning, samt tillhörande inredningsartiklar. Störst verksamhet återfinns inom den svenska marknaden. Bolaget etablerades under 2011 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2017-12-07 15:47:17

Förväntningarna var enorma inför årets Black Friday, en av årets viktigaste handelsperioder, och som Sleepo planerat för sedan en lång tid tillbaka. Förväntningarna och förberedelserna gick inte förgäves - under Sleepos Black Friday erbjudande som varade mellan onsdagen och söndagen 22-26 november ökade orderantalet med 159% jämfört med motsvarande period föregående år och försäljningen under samma period ökade med 138%.

Även antalet besökare växte kraftigt under perioden och ökade med 47% jämfört med motsvarande period föregående år.

De insatser och investeringar som gjorts i hemsidan och sortimentet blev tydligt märkbara under Black Friday där Sleepos konverteringsgrad, antalet besökare som omvandlas till betalande kunder, ökade med hela 68% jämfört med motsvarande period under föregående år.

Black Friday satte utan tvivel sin prägel på november månad som blev en rekordmånad för Sleepo med en försäljning som uppgick till 9,6 Mkr, vilket är Sleepos bästa månad hittills sett till försäljning.

"Trots ett enormt mediabrus under Black Friday och en stor konkurrens om kundernas uppmärksamhet lyckades Sleepo attrahera kunder i en imponerande omfattning, vilket vi är mycket stolta över. Med Black Friday inleddes även julhandeln och det är tydligt att e-handeln snabbt vinner mark gentemot de fysiska butikerna där allt fler väljer att handla enkelt och bekvämt på nätet istället för att trängas i butikerna", säger Philip Nickolsten VD för Sleepo.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2017.