08:17:45 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Kalender

2020-10-09 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2020-10-08 Årsstämma 2021
2020-09-30 Kvartalsrapport 2021-Q1
2020-09-22 Extra Bolagsstämma 2020
2020-09-14 15-6 2020
2020-06-30 Bokslutskommuniké 2020
2020-03-31 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-01-08 Kvartalsrapport 2020-Q2
2019-10-31 Kvartalsrapport 2020-Q1
2019-10-11 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2019-10-10 Årsstämma 2020
2019-07-31 Bokslutskommuniké 2019
2019-04-30 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-02-22 Extra Bolagsstämma 2019
2019-01-08 Kvartalsrapport 2019-Q2
2018-10-04 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2018-10-03 Årsstämma 2019
2018-07-31 Bokslutskommuniké 2018
2018-04-30 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-01-31 Kvartalsrapport 2018-Q2
2017-10-31 Kvartalsrapport 2018-Q1
2017-10-05 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2017-10-04 Årsstämma 2018
2017-07-31 Bokslutskommuniké 2017
2017-04-28 Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-01-31 Bokslutskommuniké 2016
2017-01-31 Kvartalsrapport 2017-Q2
2016-10-28 Kvartalsrapport 2017-Q1
2016-09-28 Årsstämma 2017
2016-08-01 Ordinarie utdelning SLEEP 0.00 SEK
2016-07-29 Bokslutskommuniké 2016
2016-04-29 Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-01-29 Kvartalsrapport 2016-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorHandel & varor
IndustriSällanköpsvaror
Sleepo är en återförsäljare av möbler och övrig heminredning. Idag erbjuds ett flertal olika produkter via bolagets E-handelssida som exempelvis sängar, soffor, möbler, belysning, samt tillhörande inredningsartiklar. Störst verksamhet återfinns inom den svenska marknaden. Bolaget etablerades under 2011 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2019-12-04 08:16:47

Sleepo, en av Sveriges ledande online-aktörer inom möbler och inredning, ökade försäljningen under Black Friday-veckan med 80% jämfört med Black Friday-perioden under föregående år.[1] 

Årets Black Friday-vecka innebar såväl order- som besöksrekord för Sleepo. Under veckan besöktes Sleepos hemsida av mer än 200 000 människor, vilket är en ökning med 86%. Sleepo har lyckats väl med att förvalta det stora besökarantalet vilket resulterade i en ökning i antalet kundorders med ca. 100%.

"Tack vare omfattande förberedelser stod vi väl rustade inför årets största försäljningsperiod och kan konstatera att vi fått en glädjande utväxling av de insatser och investeringar som har gjorts. Under Black Friday-veckan har vi effektivt nått ut med vårt erbjudande till kunder via digital annonsering och sociala medier. Genom kontinuerliga investeringar i IT-systemet och satsningar på mobile-first har vi gjort ett utmärkt arbete med att förvalta anstormningen av förväntansfulla kunder och trots en rekordstor orderingång har vi upprätthållit vår höga servicegrad, vilket vi är mycket stolta över. Jag vill därför passa på att tacka våra medarbetare för sitt fantastiska arbete, säger Philip Nickolsten VD för Sleepo.

Med en Black Friday-vecka som överträffade bolagets förväntningar har även november månad slagit försäljningsrekord med en orderingång som uppgick till ca. 15,5 mkr, en ökning med 42%. I och med att årets Black Friday inföll sent på månaden kommer en betydande andel av försäljningen att utlevereras och faktureras under efterföljande månad.

______

[1] Black Friday-veckan 2019 löpte mellan den 25/11 till den 2/12. Black Friday-veckan 2018 löpte mellan den 21/11 till den 26/11.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 december 2019.