Lördag 15 Mars | 18:42:33 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-20 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-16 N/A X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2025-05-15 N/A Årsstämma
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-02-20 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-21 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-08-16 - Split SOCIAL 100:1
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-16 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-23 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-02-28 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-22 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-22 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-02-26 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-22 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2020-06-18 - Årsstämma
2020-05-08 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 - Bokslutskommuniké 2019

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriBetting
Sociallite US är ett teknikbolag. Bolaget är specialiserat inom lead generering samt prestationsbaserad marknadsföring online, där bolagets strategi är att förvärva bolag och tekniska plattformar inom segmentet. Verksamhet drivs via dotterbolag där kunderna är verksamma inom ett flertal branscher. Störst närvaro återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontoret i Stockholm.
2025-02-20 19:20:07

2025-02-20

Året 2024 - integration, effektivisering och tillväxt

Helåret 2024 är nu avklarat och har präglats av integrationen av våra förvärv, ett skärpt verksamhetsfokus samt omfattande effektiviseringar. En av årets viktigaste uppgifter har varit att etablera och stärka vår interna säljorganisation, som implementerades i början av året. Tidigare har bolaget förlitat sig på externa aktörer för försäljning, vilket visat sig vara en mindre värdeskapande lösning. Under 2024 genererade vi nya affärer motsvarande cirka 1,6 MSEK i årsomsättning, och 2025 har inletts starkt med ytterligare affärer om cirka 760 TSEK på årsbasis. Den positiva starten på det nya året kan till stor del tillskrivas en allt mer effektiv säljorganisation samt en mer gynnsam marknadssituation. Bolaget har goda förutsättningar att fortsätta skala verksamheten genom organisk tillväxt samt selektiva förvärv.

För helåret 2024 redovisar vi en omsättning om cirka 14,4 MSEK (14,9 MSEK) och ett EBITDA-resultat om -3,6 MSEK (-3,7 MSEK).

Nedskrivningar av dotterbolagsvärden

Som en del av vårt bokslutsarbete har vi beslutat att skriva ned värden kopplade till bolagets dotterbolag. Nedskrivningen omfattar totalt cirka 10,8 MSEK, varav 10,7 MSEK avser Sociallite AB. Övriga dotterbolag som påverkas är Online Gaming Info OGI Holding AB, Gravel Sweden AB och CMR Equity II. Dessa nedskrivningar påverkar koncernens resultat och egna kapital negativt, men har ingen effekt på bolagets kassaflöde.

Strategiska initiativ och framtida expansion

I september tecknade vi ett Letter of Intent (LOI) avseende ett potentiellt förvärv av Media Mind (Profit Solutions Sweden AB), ett svenskt bolag verksamt inom digital marknadsföring. Vår analys av bolaget kvarstår positiv, och intresset för en affär är fortsatt starkt. Vi bedömer dock att en eventuell transaktion tidigast kan genomföras under hösten 2025.

Vårt kärnerbjudande - digitala marknadsföringstjänster inom SEO, SoMe och SEM (Google och Meta) står nu för 70 % av omsättningen (52 % föregående år) vilket är ett resultat av den tydliga renodlingen av verksamheten som bolaget initierat.

Vi fokuserar på att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen av våra tjänster, i kombination med ett supportstöd utöver det vanliga. Det är särskilt glädjande att nya affärer i allt större utsträckning kommer genom rekommendationer från befintliga kunder, vilket bekräftar vår starka leveranskapacitet. Kundnöjdhet och långsiktiga relationer förblir en central del av vår tillväxtstrategi.

2024 har inneburit många positiva förändringar, inklusive kvalitetssäkring, ett skärpt verksamhetsfokus, ökad andel dedikerade anställda i stället för konsulter samt betydande kostnadseffektiviseringar. Vi står nu starkare och mer konkurrenskraftiga inför framtiden.

Stockholm den 20 februari 2025

Göran Gylesjö

TF VD Sociallite US AB (publ)

Se bilaga för full rapport