Lördag 15 Mars | 18:50:37 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-20 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 19:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-05-16 N/A X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2025-05-15 N/A Årsstämma
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-02-20 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-21 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-08-16 - Split SOCIAL 100:1
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-16 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-23 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-23 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2022-05-20 - Årsstämma
2022-02-28 - Bokslutskommuniké 2021
2021-12-22 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-22 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-02-26 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-22 - X-dag ordinarie utdelning SOCIAL 0.00 SEK
2020-06-18 - Årsstämma
2020-05-08 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 - Bokslutskommuniké 2019

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorSällanköp
IndustriBetting
Sociallite US är ett teknikbolag. Bolaget är specialiserat inom lead generering samt prestationsbaserad marknadsföring online, där bolagets strategi är att förvärva bolag och tekniska plattformar inom segmentet. Verksamhet drivs via dotterbolag där kunderna är verksamma inom ett flertal branscher. Störst närvaro återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontoret i Stockholm.
2024-11-20 15:33:36

Stockholm 2024-11-20

(se bilaga för fullständig rapport)

Tredje kvartalet har vi fortsatt att stabilisera verksamheten. Vår nyförsäljning går fortsatt åt rätt håll med ca 1,3 MSEK i nykund omsättning för de första 9 månaderna. Vi kan nu se att vi har minskat de flesta kostnadsposter genom synergier och effektiviseringar samt att vi stabiliserat intäkterna från våra kundstockar som vi haft med oss från tidigare förvärv. Med detta så ser vi att vi nu har en runrate som ligger i nivå med våra intäkter och även skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt.   

Vi är väl positionerade för tillväxt och lönsamhet inom vårt kärnerbjudande - digitala marknadsföringstjänster som SEO, SoMe och ADS (Google och Meta). Vi ser stora möjligheter att expandera inom dessa områden, både genom organisk tillväxt och genom förvärv.

I september tecknade vi ett Letter of intent (LOI) med avsikt att förvärva Media Mind (Profit Solutions Sweden AB), ett svenskt bolag verksamt inom digital marknadsföring, för en preliminär initial köpeskilling om cirka 5 MSEK, vilken kommer att betalas med en kombination av revers och aktier i Sociallite. Bolaget passar väl in i vår tillväxtstrategi. Synergierna är många och kommer att bidra till förbättrade marginaler, både för den befintliga kundbasen och för det förvärvade bolaget. Due diligence-processen är i full gång och vi hoppas att vi kan komma i mål innan året är slut.

För tredje kvartalet 2024 redovisar vi en omsättning på cirka 3,8 MSEK (3,4 MSEK) och ett EBITDA-resultat på cirka -0,5 MSEK (-0,5 MSEK). För de första 9 månaderna redovisar vi en omsättning på cirka 11,9 MSEK (11,7 MSEK) och ett EBITDA-resultat på cirka -1,1 MSEK (-2,8 MSEK). Detta innebär en resultatförbättring på cirka 1,7 MSEK jämfört med samma period föregående år.

Under kvartal tre har vi ingått nya affärer med en ARR (återkommande årsintäkter) på cirka 477 TSEK, vilket innebär att vi under året totalt har ingått nya affärer med en ARR på cirka 1,259 TSEK. Hösten har börjat bra, både vad gäller tecknade av kundavtal, men även ett bra flöde på leadgenerering.

Vi fortsätter att fokusera på att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen av våra tjänster, i kombination med ett supportstöd utöver det vanliga. Det är glädjande att se att vi får in nya affärer genom rekommendationer från befintliga kunder, vilket bevisar att vi håller en hög leveransnivå. Detta är en viktig del av vår strategi, både för tillväxt och kundlojalitet.

Stockholm, 20 november 2024

Göran Gylesjö

Tf VD Sociallite US AB (publ)