Fredag 9 Maj | 23:33:00 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2025-11-21 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-23 N/A X-dag ordinarie utdelning SOUND 0.00 SEK
2025-05-22 N/A Årsstämma
2025-05-09 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-06 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning SOUND 0.00 SEK
2024-05-15 - Årsstämma
2024-05-14 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-21 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-20 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-24 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-28 - Årsstämma
2023-05-31 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-28 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning SOUND 0.00 SEK
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-24 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-16 - X-dag ordinarie utdelning SOUND 0.00 SEK
2022-05-13 - Årsstämma
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-18 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSpotlight
SektorHandel & varor
IndustriSällanköpsvaror
Sound Dimension är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget är specialiserat inom utveckling av teknologiska lösningar som kombinerar ljudteknologi och artificiell intelligens. Bolagets målsättning är att göra det möjligt att ansluta högtalare - oavsett modell, märke, ålder, till en enhetlig ljudupplevelse, styrd av en app och med hjälp av AI. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden. Bolaget grundades under 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad.
2025-02-17 06:37:00

Sound Dimension AB kan idag meddela mycket positiva resultat från implementeringen av AiFi Together i Melodies musikstreaming-app "Mer Musik". Datainsikterna överträffar alla förväntningar och visar bland annat att funktionen AiFi Together står för över 4 av 5 av appens nya användare.

Funktionen att kunna spela musik tillsammans i flera mobiler har genererat fyra gånger mer användartillväxt än alla andra marknadsföringsinsatser musikplattformen har gjort sammantaget under samma tid. Detta indikerar en enorm potential med liknande resultat på andra musikplattformar.

-          Vi ser en tydlig möjlighet för plattformar som vill komma in på en marknad att driva upp sin tillväxt genom att få användare att vid olika tillfällen bjuda in sina vänner till att spela musik tillsammans, säger Sound Dimensions vd Rickard Riblom.

Konkreta resultat från "Mer Musik" under ett första halvår:

  • 18% av användarna skapade ett konto via traditionell PR/marknadsföring.
  • 51% av användarna registrerade sig först efter att ha spelat musik som högtalare ansluten till en väns mobil.
  • 31% agerade som högtalare, installerade och använde appen, men hade ännu inte registrerat sig.

Sammanfattningsvis står AiFi Together-funiktionen för hela 82% av app-installationerna.

-          Med dessa resultat känner vi oss trygga med att AiFi together faktiskt har de fina spridningseffekter som vi hoppades på när vi inledde samarbetet med Sound Dimensions. Det är givetvis bra att lösningen får Mer Musik att växa, men den stora potentialen för oss som bolag är att vi nu skapat en lojalitetsprodukt för de företag som vill få till ökat användande av sina lojalitetsprogram genom både ökat engagemang och samtidig tillväxt, säger Melodies vd Ludwig Ekström.

Även om volymerna ännu är relativt små, är de tillräckligt stora för att dra statistiskt säkra slutsatser. Det är tydligt att AiFi Together accelererar användar- och intäktstillväxten markant.

-          Det är även mycket intressant att se hur lojaliteten påverkas då användare av en musiklösning använder den just tillsammans med andra. Det är uppenbart betydligt svårare att lämna en tjänst om ens vänner använder denna tjänst när de är tillsammans, fortsätter Rickard.

Melodies och Sound Dimension kommer, baserat på dessa positiva resultat, att fortsätta samarbetet för att skapa ytterligare tillväxt och engagemang i kommande kunders appar.