Bifogade filer
Kurs
+3,26%
Likviditet
0,35 MSEK
Prenumeration
Kalender
Tid* | ||
2026-02-17 | 07:00 | Bokslutskommuniké 2025 |
2025-11-06 | 07:00 | Kvartalsrapport 2025-Q3 |
2025-08-20 | 07:00 | Kvartalsrapport 2025-Q2 |
2025-05-15 | N/A | Årsstämma |
2025-04-03 | 07:00 | Kvartalsrapport 2025-Q1 |
2025-02-19 | 07:00 | Bokslutskommuniké 2024 |
2024-11-13 | - | Kvartalsrapport 2024-Q3 |
2024-08-22 | - | Kvartalsrapport 2024-Q2 |
2024-05-31 | - | Kvartalsrapport 2024-Q1 |
2024-05-17 | - | Årsstämma |
2024-05-16 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2024-04-10 | - | Extra Bolagsstämma 2023 |
2024-02-29 | - | Bokslutskommuniké 2023 |
2023-11-09 | - | Kvartalsrapport 2023-Q3 |
2023-08-24 | - | Kvartalsrapport 2023-Q2 |
2023-05-17 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 6.83 SEK |
2023-05-16 | - | Årsstämma |
2023-05-11 | - | Kvartalsrapport 2023-Q1 |
2023-02-16 | - | Bokslutskommuniké 2022 |
2022-11-10 | - | Kvartalsrapport 2022-Q3 |
2022-08-24 | - | Kvartalsrapport 2022-Q2 |
2022-06-09 | - | Split BRIGHT 10:1 |
2022-05-27 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 4.80 SEK |
2022-05-25 | - | Årsstämma |
2022-05-05 | - | Kvartalsrapport 2022-Q1 |
2022-02-23 | - | Bokslutskommuniké 2021 |
2021-11-11 | - | Kvartalsrapport 2021-Q3 |
2021-08-24 | - | Kvartalsrapport 2021-Q2 |
2021-05-19 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2021-05-18 | - | Årsstämma |
2021-05-12 | - | Kvartalsrapport 2021-Q1 |
2021-02-23 | - | Bokslutskommuniké 2020 |
2020-11-17 | - | Kvartalsrapport 2020-Q3 |
2020-08-25 | - | Kvartalsrapport 2020-Q2 |
2020-05-19 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2020-05-18 | - | Årsstämma |
2020-05-14 | - | Kvartalsrapport 2020-Q1 |
2020-02-27 | - | Bokslutskommuniké 2019 |
2019-11-14 | - | Kvartalsrapport 2019-Q3 |
2019-08-22 | - | Kvartalsrapport 2019-Q2 |
2019-08-13 | - | Extra Bolagsstämma 2019 |
2019-05-16 | - | Kvartalsrapport 2019-Q1 |
2019-05-14 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2019-05-13 | - | Årsstämma |
2019-02-14 | - | Bokslutskommuniké 2018 |
2018-12-07 | - | Extra Bolagsstämma 2018 |
2018-11-08 | - | Kvartalsrapport 2018-Q3 |
2018-08-16 | - | Kvartalsrapport 2018-Q2 |
2018-05-17 | - | Kvartalsrapport 2018-Q1 |
2018-05-08 | - | Årsstämma |
2018-04-27 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2018-02-16 | - | Bokslutskommuniké 2017 |
2018-02-13 | - | Extra Bolagsstämma 2017 |
2017-11-10 | - | Kvartalsrapport 2017-Q3 |
2017-08-18 | - | Kvartalsrapport 2017-Q2 |
2017-05-12 | - | Kvartalsrapport 2017-Q1 |
2017-05-02 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2017-04-28 | - | Årsstämma |
2017-02-24 | - | Bokslutskommuniké 2016 |
2016-11-25 | - | Kvartalsrapport 2016-Q3 |
2016-08-26 | - | Kvartalsrapport 2016-Q2 |
2016-06-16 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2016-06-15 | - | Årsstämma |
2016-05-27 | - | Kvartalsrapport 2016-Q1 |
2016-02-26 | - | Bokslutskommuniké 2015 |
2015-11-27 | - | Kvartalsrapport 2015-Q3 |
2015-11-09 | - | Extra Bolagsstämma 2015 |
2015-08-28 | - | Kvartalsrapport 2015-Q2 |
2015-06-16 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2015-06-15 | - | Årsstämma |
2015-05-29 | - | Kvartalsrapport 2015-Q1 |
2015-02-27 | - | Bokslutskommuniké 2014 |
2014-12-29 | - | Extra Bolagsstämma 2014 |
2014-11-28 | - | Kvartalsrapport 2014-Q3 |
2014-11-28 | - | Analytiker möte 2014 |
2014-08-29 | - | Kvartalsrapport 2014-Q2 |
2014-08-29 | - | 15-9 2014 |
2014-05-28 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2014-05-27 | - | Årsstämma |
2014-05-27 | - | Kvartalsrapport 2014-Q1 |
2014-02-28 | - | Bokslutskommuniké 2013 |
2013-11-29 | - | Kvartalsrapport 2013-Q3 |
2013-10-24 | - | Extra Bolagsstämma 2013 |
2013-08-30 | - | Kvartalsrapport 2013-Q2 |
2013-05-31 | - | Kvartalsrapport 2013-Q1 |
2013-05-31 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2013-05-30 | - | Årsstämma |
2013-02-28 | - | Bokslutskommuniké 2012 |
2012-11-29 | - | Kvartalsrapport 2012-Q3 |
2012-08-30 | - | Kvartalsrapport 2012-Q2 |
2012-06-04 | - | X-dag ordinarie utdelning BRIGHT 0.00 SEK |
2012-06-01 | - | Årsstämma |
2012-05-31 | - | Kvartalsrapport 2012-Q1 |
2012-02-23 | - | Bokslutskommuniké 2011 |
2011-11-18 | - | Kvartalsrapport 2011-Q3 |
2011-10-12 | - | Extra Bolagsstämma 2011 |
2011-08-31 | - | Kvartalsrapport 2011-Q2 |
2011-05-30 | - | Årsstämma |
2011-05-30 | - | Kvartalsrapport 2011-Q1 |
2011-05-12 | - | Bokslutskommuniké 2010 |
2010-05-25 | - | Kvartalsrapport 2010-Q1 |
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Speqta AB’s (publ) (“Speqta”) huvudtjänst BrightBid har genomfört en studie bland marknadsförare i Storbritannien. Av 200 tillfrågade svarade 84% att de använder AI-verktyg av något slag, där de tre främsta användningsområdena är e-postmarknadsföring (33%), innehållsmarknadsföring (29%) och generering av inlägg på sociala medier (27%). 79% av de högsta cheferna inom marknadsföring rapporterar ökad ROI med hjälp av AI-verktyg.
BrightBid, Speqta’s huvudtjänst och adtech-plattform, har under hösten 2023 genomfört en studie i Storbritannien som visat att majoriteten (84%) av marknadscheferna redan använder AI-verktyg i sina digitala annonsstrategier, och 79% säger att användningen av AI-verktyg har ökat deras avkastning på investeringen.
● 85% av marknadscheferna har förtroende för AI-verktyg
● 64% planerar att använda dem mer i sina marknadsföringskampanjer
● 71% av marknadscheferna uttrycker oro över etiken i att använda AI-verktyg
Med utgångspunkt i denna framgång planerar 64% att integrera fler verktyg i sitt arbetsflöde i framtiden. Viktiga tillämpningsområden inkluderar automatisering, ökad produktivitet och förbättrade resultat. Respondenterna använde flera olika verktyg, men generativ AI, i de flesta fall ChatGPT, var den mest populära tekniken.
Lanseringen i november 2022 väckte ett globalt intresse för generativa AI-verktyg och deras inverkan på arbetsprocesser. Företagen har varit snabba med att uppmärksamma detta och erbjuda utbildning i dessa nya tekniker. Som ett resultat av detta säger 88% av marknadsförarna att de är nöjda med den utbildning de har fått om hur man använder verktygen, och 86% anser att de förstår AI-algoritmerna väl.
Den senaste studien "The truth about AI tools: insights from a UK marketers' point of view" belyser den pågående AI-revolutionen och dess inverkan på modern marknadsföring. Baserat på en exklusiv undersökning av 200 marknadsföringsledare i Storbritannien, tittar man på hur företag utnyttjar AI-verktyg för att förbättra marknadsföringsresultaten för att hjälpa fler marknadsförare att få tillgång till fördelarna med tekniken.
Majoriteten av marknadsförarna utnyttjar redan dessa verktyg till fullo, men 8% använder dem fortfarande inte alls, eller inte för arbetsändamål. Anledningarna till detta är bland annat oro över datakvaliteten, budgetbegränsningar och bristande kännedom om tekniken. Majoriteten (71%) av de tillfrågade uttryckte också oro över etiken i användningen av AI, vilket understryker behovet av en öppen diskussion om reglering.
Gustav Westman, VD och medgrundare av BrightBid, säger:
"Det råder ingen tvekan om att AI driver intäkter. En överväldigande majoritet av marknadscheferna - 79% - säger att AI bidrar till förbättrad ROl och erkänner att denna framgång direkt kan hänföras till användningen av AI-verktyg. Det finns dock fortfarande betydande hinder för AI-adoption, där vissa marknadsförare citerar brist på utbildning och budgetbegränsningar. Landskapet utvecklas snabbt, så vi hoppas att denna peer-to-peer-insikt hjälper alla organisationer att hitta sätt att börja dra nytta av denna teknik."
Kate Cox, Chief Marketing Officer på BrightBid, kommenterar:
"När AI används på rätt sätt har vi sett att den helt enkelt förstärker och förbättrar kampanjen istället för att ta över den. 40% av de marknadschefer vi tillfrågat medger att dessa verktyg förbättrar deras resultat, och även om det ibland kan kännas som en "black-box" har vi kommit till en punkt där det inte längre är ett alternativ att undvika att använda AI. Nu är det dags att verkligen förstå den här tekniken genom att utnyttja unika insikter som hjälper till att driva ännu bättre resultat för marknadsföringsinsatser."
BrightBids "The Trust About AI Tools: Insights from a Marketer’s Point of View" kan hittas här.
Metod för studien:
● Forskningspartner: CensusWide
● Region: Storbritannien
● Genomförd: Augusti 2023
● Urval: 200 marknadschefer och högre
● Yrkestitlar: CMO, marknadschef, PPC account manager, PPC-analytiker, PPC-chef, chef för digital marknadsföring, chef för paid search, analytiker för paid search
● Sektorer: agnostisk
Kontakt:
Fredrik Lindros
VD Speqta AB (publ)
fredrik.lindros@speqta.com
+46 723 10 66 66
www.speqta.com
Om Speqta:
Speqta är ett adtech-bolag som ger onlineannonsörer möjlighet att optimera sin marknadsföring med hjälp av data och AI. Bolagets SaaS-tjänst BrightBid (inkl Bidbrain) är ett verktyg för att ge kunderna bästa möjliga resultat och överbrygga olika annonsplattformar. Speqta är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “speqt”. Redeye AB är bolagets Certified Adviser.